مدیران خودروعصر اعتبار

در قالب بیانیه‌ای مطرح شد

پاسخ سازندگان مسکن مهر پردیس به ادعاهای بانک مسکن

عصر ساختمان- پیمانکاران مسکن مهر پردیس در پاسخ به اظهارات یکی از مسئولان بانک مسکن بیانیه‌ای منتشر کردند .

پاسخ سازندگان مسکن مهر پردیس به ادعاهای بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، پیمانکاران مسکن مهر پردیس در پاسخ به اظهارات یکی از مسئولان بانک مسکن بیانیه‌ای منتشر کردند. در بیانیه این پیمانکاران آمده است:

    در پاسخ به درج مطلبی که توسط پایگاه خبری بانک مسکن با عنوان عدم شفافیت برخی مسئولان مسکن مهر با پیمانکاران باعث تحریک نابجا در شهر جدید پردیس شده، مطالب ذیل را به آگاهی مدیرعامل بانک مسکن می‌رساند:

    1. سازندگان مسکن مهر از ابتدا تاکنون از نحوه تأمین مالی مسکن مهر مطلع بوده و هستند. سازندگان می دانند چه مبلغی تاکنون پرداخت کرده اند و دریافت و پرداخت ها چگونه بوده است.

    2. این که بانک مسکن در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مهر با تأخیر و کندی عمل می کند، تصور نیست بلکه واقعیت است. بخشنامه های شماره 51/63 مورخ 27/12/1396 و شماره 63/1/351 مورخ 05/02/1397 مؤید این مطلب است.

    3. بانک مسکن خوب می داند نحوه پرداخت ها در مسکن مهر از ابتدا چگونه بوده و ساختار شکست آن چگونه است و با قبولی این شرایط تفاهم نامه های سه جانبه را امضا نموده است.لذا بایستی ذهن آنها روشن شود و بدانند که در حوزه مسکن مهر همه چیز شفاف است.

    4. باید به بانک مسکن یادآوری نماییم که حد متعارف پرداخت عبارتست از 15 درصد فونداسیون، 40 درصد پایان اسکلت و سقف و 30 درصد سفت کاری و 15 درصد در مرحله نازک کاری به این ترتیب با رسیدن پروژه ها به 89 درصد پیشرفت فیزیکی بانک مکلف است 100درصد تسهیلات را پرداخت نماید. حال اگر بیش از حد متعارف پرداخت کرده اید بایستی به نحوه ارزیابی و عملکرد کارشناسان بانک مراجعه کنید. فذا سازندگان بیش از حد متعارف دریافت نکرده اند و همواره به تناسب پیشرفت فیزیکی پول از بانک البته آن هم با خون دل گرفته‌اند.

    5. بهتر است بانک مسکن از بازی با کلمات خودداری کند ، پمپاژ شایعات یعنی چه؟چه شایعه ای منتشر شده است؟ کدام بخش از آنچه گفته شده مستند نیست؟

    6. جا دارد بانک مسکن به جای فرافکنی اطلاعات آماری خود را در اختیار اصحاب رسانه قرار دهد. تا بدینوسیله مردم اطلاعات آماری شما را ببینند، که هیچ پروژه ای بیش از پیشرفت فیزیکی و بدون تأیید ارزیابان و کارشناسان بانک سهم الشرکه دریافت نکرده است.

    7. اینکه اداره تسهیلات تبصره ای گفته است پیشرفت پروژه های پردیس کمتر از 70 درصد و تسهیلات پرداختی 88 درصد است، کلی گویی محسوب می‌شود. زیرا شرایط هر یک از پروژه ها با دیگری متفاوت است و برخی پروژه ها با سرعت پیش می رود و برخی کند است. بنابراین عدد میانگین برای کل 82000 واحد در هیچ تحلیل آماری نمی گنجد. و در اعلام عدد کل منعقده(55 هزار میلیارد تومان) و عدد کل پرداختی (50 هزار میلیارد تومان) نیز بانک مسکن این اشتباه را مرتکب شده است که نیاز به اصلاح دارد. خوشبختانه عصر اطلاعات و تکنولوژی است و مردم همه چیز را می دانند.

    8. به جرأت می توان گفت بانک مسکن تنها در دولت های نهم و دهم پشتیبان پیمانکاران و متقاضیان بوده و در دولت یازدهم و دوازدهم نه تنها پشتیبان نبوده بلکه کارشکنی هم نموده و موجب سرافکندگی دولت محترم شده است. عملکرد بانک مسکن در طی شش سال مسکن مهر در دولت گذشته از سال 1386 تا 1392 حدوداً معادل 39000 میلیارد تومان پرداختی بوده است و طی پنج سال دولت های یازدهم و دوازدهم تنها حدود 11000 میلیارد تومان پرداخت کرده است و 5000 میلیارد تومان تفاوت قرارداد منعقده و پرداختی را مدیران بانک مسکن می‌دانند و خدا.

    9. اداره تسهیلات تبصره‌ای که از ابتدای مسکن مهر حضور داشته اند به خوبی می دانند که تأمین مالی ساخت مسکن مهر از محل تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان است و در هیچ جای تفاهمنامه سه جانبه نامی از آورده سازندگان مسکن مهر به میان نیامده است. اگرچه سازندگان از جیب خود هزینه می کنند تا از محل تسهیلات و آورده مردم هزینه های خود را پس بگیرند.

    10. ضمناً جهت روشن و باز شدن ذهن بانک مسکن به آگاهی می رساند اطلاعات مربوط به پرداختی ها از محل آورده متقاضیان نزد سازندگان و شرکت عمران پردیس کاملاً شفاف و ثبت و ضبط شده است. شرکت های سازنده و شرکت عمران پردیس هر دو دارای دفاتر حسابداری و مالی بوده و هیچ ابهامی در این خصوص وجود ندارد. در حقیقت این سخن بانک مسکن یک نوع فرار رو به جلو و وقت کشی است.

    11. برای عبور از مشکلات بانک مسکن بایستی بخش نامه های مذکور را در خصوص مسکن مهر لغو کنند. سیاست های اعتباری بانک مسکن باید برای منابع خودش نه برای منابع مسکن مهر که از اعتبارات بانک مرکزی پرداخت شده است استوار شود. به عبارتی بانک مسکن با استفاده از منابع مسکن مهر از یک بانک تخصصی دولتی که باید بازوی دولت باشد به یک بنگاه تجاری واقتصادی تبدیل شده است و بدین طریق سازندگان و متقاضیان مسکن مهر را دچار آسیب های شدید کرده است.

    12. بانک مسکن پاسخ دهد به چه دلیل دو میلیارد تومان کارکرد تأیید شده شرکت جهاندیده توسط کارشناسان و مدیران بانک مسکن،حال با چه مقیاسی و با چه استدلالی به 100 میلیون تومان تبدیل شده است . چرا این عدد 110 میلیون
    نشد؟ چرا 90 میلیون نشد؟ عدد 100 را بانک مسکن تهران از کجا آورده است؟

    13. مدیر عامل محترم بانک مسکن باید پاسخگوی عملکرد اداره تسهیلات تبصره ای بانک مسکن باشند که چرا علی رغم جابجایی 930 واحد از پروژه های فاز 8 پردیس که سالهاست توافق آن صورت گرفته است هنوز تسهیلات آنها پرداخت نشده است . شایان ذکر است در این رابطه بانک مسکن خلف وعده نموده و پس از تقلیل واحدها نسبت به اضافه نمودن آن برابر تعهدات خود اقدام ننموده است. البته این از شگردهای آن بانک می باشد ، از جمله در تعدادی از پروژها قبل از تکمیل واحدها نسبت به تقسیط آن اقدام نموده و به مردم دفترچه قسط داده است.

    14. نظر مدیر عامل محترم بانک مسکن را به نحوه عملکرد اداره تسهیلات تبصره ای آن بانک در اعمال افزایش 25 به 30 با توجه به بخشنامه های شماره 285677/93 مورخ 25/10/93 و 184121/94 مورخ 7/7/94 و 30 به 40 با توجه به بخشنامه شماره 342659/95 مورخ 28/10/95 جلب می نماییم که چطور با دستورالعمل های داخلی موجب تأخیر و تطویل در انعقاد قراردادها و یا اینکه واریز مشارکتها را به وجود آورده اند بطوری که دستورالعمل 25 به 30 در دی ماه سال 1393 بوده ولی بانک مسکن با کارشکنی های خود زمان پرداخت اغلب شرکت‌ها را نزدیک به یک سال به عقب انداخت و در افزایش 30 به 40 هم با دستورالعمل های سلیقه ای از جمله با مسدود نمودن 2 میلیون تومان برای هر واحدی تأخیر دو ساله ای را بر سازندگان و متقاضیان مسکن مهر تحمیل نمودند.

    با توجه به اخبار و گزارش های منتشر شده در رسانه ها و از جمله در خبرگزاری فارس مشخص است که که بانک مسکن با اقساط وصولی مسکن مهر چه می کند.

    بانک مسکن وقتی یک بیستم از سهم الشرکه تأیید شده توسط ارزیابان را پرداخت می کند اجازه پرداخت نمی دهد می گوید سازندگان باید به تدریج این پول را پرداخت کنند. سازندگان بدهی های خود را چگونه پرداخت کنند؟

    سازندگان مسکن مهر فاز 8 پردیس

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار