مدیران خودروعصر اعتبار

استفاده برخی سازندگان ساختمان از تجهیزات فرسوده

عصر ساختمان- عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: دومین همایش بین المللی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری ۵ و ۶ تیر امسال برگزار می شود.

استفاده برخی سازندگان ساختمان از تجهیزات فرسوده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  صداو سیما، رامین کرمی در نشست خبری دومین کنفرانس بین المللی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری گفت: 68 درصد ساختمانهای تهران با متراژ کمتر از 1500 مترمهندس ناظر تاسیسات مکانیک ندارد.
    وی ادامه داد: دومین همایش ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری با همکاری مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و سازمان نظام مهندسی استان تهران در پنجم و ششم تیر در مرکز پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.
    وی افزود: انرژی و محیط زیست، فناوری های نوین در سامانه های سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع، شرایط اسایش و کیفیت هوا در ساختمان ها، اب و فاضلاب، حفاظت ساختمانها در برابر حریق، اینده پژوهش و اقتصاد مقاومتی از جمله محورهای این کنفرانس است.
    وی بیان کرد: ارتقا و افزایش دانش فنی مهندسان مکانیک و ایجاد بستر مناسب برای شکل گیری ارتباط بین صنعت و مهندسان با انجمن ها و تولیدکنندگان اروپایی و خارج از کشور با استفاده از فناوریهای نوین ؛ در زندگی مردم و اقتصاد کشور اثر مستقیم دارد.
    وی بیان کرد: برخی تجهیزات تاسیسات ساختمان کشور همچنان قدیمی است.
    کرمی گفت: تلاش کرده ایم در کنفرانس بین المللی نقش مهندس مکانیک در ساخت و ساز شهری از شرکت های صاحب نام و پیشرو دنیا برای استفاده از فناوری های نوین این بخش دعوت کنیم.
    وی تصریح کرد: یکی از اهداف ما آموزش فناوری های روز دنیا به مهندسان برای ارتقای کیفیت تجهیزات تاسیسات ساختمان است.
    وی با اشاره به این که در یکی از طرح های ساختمانی داخلی به عنوان بزرگترین مجتمع تجاری کشور از یک شرکت فرانسوی برای بکارگیری فناوری های نوین استفاده شده است، افزود: بر این اساس در این پروژه مخازنی برای ذخیره سازی انرژی سرمایی ساخته می شود که شب ها سرما را تولید و ذخیره کرده و در زمان اوج مصرف از آن استفاده خواهد شد.
    وی با تاکید بر این که بزرگترین مزیت این فناوری برای شبکه های تولید و توزیع برق کشور است، یادآور شد: متاسفانه برخی سازندگان داخلی تجهیزات دهه 60 را تولید می کنند، البته برخی شرکت های داخلی نیز با انتقال فناوری شرکت های پیشرو تجهیزات را تولید می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو