مدیران خودروعصر اعتبار

کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت‌وساز برگزار می‌شود

عصر ساختمان- عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از برگزاری دومین کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری در پنجم و ششم تیرماه در تهران خبر داد.

کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت‌وساز برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، رامین کرمی در نشست معرفی دومین کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری پیش از ظهر امروز در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: این کنفرانس با هدف تشریح نقش مهندسی مکانیک در صنعت پیشران ساخت و ساز است که موضوعاتی همچون تاسیسات ساختمان، مدیریت مصرف آب، مدیریت مصرف انرژی، کاهش آلایندگی های زیست محیطی، افزایش مقاومت ساختمان در برابر حریق و دیگر تاسیسات ساختمانی اثرگذار است.

    وی با بیان اینکه در این همایش میهمانان و مهندسانی از آلمان، ترکیه، ایتالیا و چند کشور اروپایی دیگر حضور خواهند داشت، افزود: این مهندسان نمایندگان انجمن های مهندسی مکانیک در مراکز علمی و دانشگاهی کشورهای متبوع خود هستند که پیش بینی شده در این سفر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با انجمن های علمی مهندسی مکانیک اروپا تفاهم نامه همکاری در زمینه آموزش فناوری های جدیدی در حوزه تاسیسات ساختمان و مهندسی مکانیک به مهندسان ایرانی به امضا برسانند.

    عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران یادآور شد: به این همایش علمی بیش از 150 مقاله ارسال شد که 30 مقاله داخلی و خارجی برگزیده شد و قرار است در این کنفرانس معرفی شود. همچنین این سازمان با ژورنال های معتبر علمی پژوهشی داخلی برای درج مقالات تفاهم نامه امضا کردند چرا که این کنفرانس به دنبال افزایش توان علمی مهندسان مکانیک عضو این سازمان است. بر اساس قانون نظام مهندسی یکی از وظایف سازمان های استانی ارائه آموزش به اعضا است.

    وی خاطرنشان کرد: این کنفرانس پنجم و ششم تیر ماه هفته آینده در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.

    این استاد دانشگاه درباره استفاده از تکنولوژی های سنتی بخش تاسیسات در ساخت و سازهای شهری گفت: در حال حاضر در بخش قابل توجهی از ساخت و سازها همچنان از تکنولوژی های قدیمی برای سرمایش و گرمایش استفاده می شود. با این حال از صاحبان صنایع مرتبط در بخش تاسیسات خواسته ایم تا تکنولوژی های جدید خود را به مهندسان عضو سازمان معرفی کنند تا در ساخت و سازهای جدید شهری استفاده شود.

    وی ادامه داد: به عنوان مثال در یکی از مجتمع های تجاری غرب تهران که اخیرا به بهره برداری رسید یک سیستم سرمایشی ذخیره ای تعبیه شده که این سیستم دارای منبع جمع آوری سرمایش در ساعات مصرف پایین برق است و سپس در ساعات پیک مصرف دستگاه های سرمایشی خاموش شده و سرمایش جمع آوری شده استفاده می شود تا از فشار بار برق در ساعات پیک مصرف کاسته شود. این تکنولوژی مدرن برای نخستین بار است که در ایران استفاده می شود.

    کرمی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اقدامات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برای استفاده از تکنولوژی های مدرن تاسیسات در ساخت و ساز ها و در عین حال کاهش هزینه ها با توجه به افزایش قیمت واحدهای مسکونی نوساز اظهار داشت: یکی از اهداف ما در این کنفرانس آموزش تکنولوژی مدرن و ارزان به مهندسان است تا با استفاده از آنها از هدر رفت انرژی در بخش تاسیسات کاسته شده و از قیمت تمام شده مصرف انرژی در ساختمان بکاهد.

    عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تاکید بر اینکه در مقررات ملی ساختمان نیز استفاده همزمان از تکنولوژی های جدید و داشتن صرفه اقتصادی ذکر شده است، گفت: مسئول انتخاب سیستم های تاسیسات سرمایش و گرمایش ساختمان ها مهندسان هستند که باید این موارد را در هنگام معرفی سیستم تاسیساتی در نظر بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو