مدیران خودروعصر اعتبار

بررسی وضعیت مسکن با حضور آخوندی؛

تولید ١١٨ هزار واحد مسکن اجتماعی در چند سال اخیر

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی نوسانات قیمتی در بخش مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

تولید ١١٨ هزار واحد مسکن اجتماعی در چند سال اخیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، صدیف بدری با اشاره به دستور کار امروز (سه‌شنبه ٢٩ خرداد) کمیسیون عمران مجلس، گفت: جلسه امروز این کمیسیون با محوریت بررسی وضعیت بازار مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی، مسئولانی از بانک مرکزی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و غیره برگزار شد.

    نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ابتدای این جلسه وزیر راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت بازار مسکن ارایه کرد، افزود: برنامه های دولت در این حوزه توانمند سازی مردم با ارایه تسهیلات مسکن و همچنین حمیت در مسیر بازآفرینی شهری بوده است.

    بدری با تاکید بر اینکه طبق اظهارات وزیر راه و شهرسازی تولید مسکن در حوزه مسکن اجتماعی صورت گرفته است، تصریح کرد: دولت مدعی است در طی 4 ساله گذشته ١١٨ هزار واحد مسکن اجتماعی در کشور تولید کرده که این تعداد مسکن توسط بنیاد مستضعفان، بهزیستی و سازمان زمین و مسکن ایجاد شده است.

    وی با بیان اینکه به عقیده مسئولان وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن برنامه های موفقی عملیاتی شده است، گفت: طبق اظهارات وزیر راه و شهرسازی نرخ رشد مسکن نیز بر اساس نرخ رشد تورم بوده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه شرایط اقتصاد کلان در وضعیت مسکن دخیل بوده است، افزود: ما به سامانی بازار ارز و خروج آمریکا از برجام دو عامل مهم سلب آرامش در بازار مسکن بوده است.

    بدری ادامه داد: بعد از بررسی های تخصصی و اظهارنظر نمایندگان مشخص شد که بیشترین نقش در نابه سامانی بازار مسکن مربوط به اقتصاد کلان است و با بهبود. شرایط در آن مسکن نیز از تلاطم قیمتی خلاص می شود.

    وی با بیان اینکه در طی 5 سال گذشته نقدینگی در کشور چند برابر شده است، افزود: متاسفانه دولت برنامه مشخص و مقدونی در حوزه مسکن و کنترل عرضه و تقاضا ندارد.

    بدری با اشاره به وجود ٢.5 میلیون خانه خالی در کشور، تصریح کرد:وجود این نوع خانه در کشور نیز بر عدم تعادل عرضه و تقاضا دامن زده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: برای بهبود وضعیت بازار مسکن مقرر شد کمیته ای با حضور مسئولان وزارت راه سازمان برنامه و بودجه و همچنین نمایندگان مجلس تشکیل شود.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این جلسه سوال آقای قاضی پور در حوزه وضعیت مسکن نیز از وزیر راه و شهرسازی مطرح شد که مقرر شد طی چند هفته آتی با بررسی های بیشتر دوباره مطرح شود.ش

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار