مدیران خودروعصر اعتبار

درخواست شورای شهر ریو برای تحقیق در مورد ساخت و سازها

فساد در قراردادها، تهدیدی جدی برای المپیک ۲۰۱۶

عصر ساختمان:اعضای شورای شهر ریودوژانیرو خواستار تحقیق و بررسی در مورد قراردادهای ساخت و ساز ورزشگاه‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ شدند.

فساد در قراردادها، تهدیدی جدی برای المپیک ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از نسیم آنلاین، در حالیکه تنها چند ماه تا آغاز رقابت‌های المپیک 2016 ریو باقی مانده است، استعفای یکی از مسئولان بلند مرتبه در برزیل نگرانی‌ها بابت برگزاری مناسب و بدون عیب این رقابت‌ها را افزایش داده است. این در حالیست که اعضای شورای شهر ریو پس از پرونده‌های زیادی که در مورد فساد در قراردادهای مربوط به ساخت و ساز ورزشگاه‌ها و اماکن مربوط به این رقابت‌ها تشکیل شده، خواستار تحقیق درباره این قراردادها شده است.

    در جلسه اخیر شورای شهر ریو، 17 عضو این شورا درخواست تحقیق در مورد قراردادها را ارائه کرده‌اند. در هفته‌های اخیر 5 شرکت در ارتباط با فساد در قراردادها مورد توجه قرار گرفته و متهم به فساد شده‌اند. هفته‌ گذشته نیز ایالت ریو سرمایه‌گذاری‌ها در ساخت ورزشگاه "دئودورو" را متوقف کرد. این ورزشگاه یکی از استادیوم‌های اصلی رقابت‌های المپیک خواهد بود که مسابقات چند رشته ورزشی قرار است در آن برگزار شود.

    از سوی دیگر اوضاع سیاسی این کشور نیز چندان مساعد نیست و میلیون‌ها نفر در این کشور با برپایی تظاهرات خواستار کناره‌گیری "دیلما روسف" رئیس جمهور برزیل از قدرت شده‌اند. وخامت اوضاع تا جایی پیش رفت که چندی پیش "جرج هیلتون" وزیر ورزش این کشور مجبور به استعفا شد و "ریکاردو لیزر" جای او را گرفت تا شاید بتواند اوضاع نابسامان ورزش این کشور را بهبود بخشد.

    حالا استعفای "آدیلسون موریرا" مسئول نیروهای امنیت ملی که قرار بود وظیفه حفظ امنیت بازی‌های المپیک را برعهده داشته باشد، مشکل جدیدی را پیش روی مسئولان برگزاری رقابت‌ها قرار داده است. موریرا با انتشار نامه‌ای از سیاست‌های روسف به شدت انتقاد و از سمت خود کناره‌گیری کرد. مردم برزیل نسبت به ریخت و پاش‌ها برای برگزاری المپیک معترضند و اعتقاد دارند بهتر بود این پول‌ها در جای دیگری خرج می‌شد. در این شرایط شاید رقابت‌ها المپیک همچون جام جهانی 2014 برزیل با اعتراضات گسترده مردمی همراه باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو