مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش نجومی اجاره بهای مسکن اقتصاد خانوارها را تضعیف کرد

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:سیاست های خانه دار کردن مردم به نحوی باشد که سهم هزینه مسکن در سبد خانوار متناسب با درآمدها شود.

افزایش نجومی اجاره بهای مسکن اقتصاد خانوارها را تضعیف کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، زهرا سعیدی مبارکه  با بیان اینکه افزایش اجاره بهای مسکن، اقتصاد خانوارها را با مشکل جدی روبرو کرده است، گفت:یکی از اهداف توسعه اقتصاد کشور ایجاد اشتغال و رفاه برای خانوارها است؛ اما متاسفانه در مدت اخیر افزایش قیمت کالاهای مختلف و مسکن و اجاره بها، معیشت خانوارها را با مسئله روبرو کرده است.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اینکه به بهانه افزایش قیمت ها در بازار ارز، بازار مسکن نیز با رشد قیمت روبرو شود غیرقابل پذیرش است چرا که تاثیرپذیری نرخ مصالح ساختمانی از قیمت دلار محدود بوده است و نباید بهانه ای برای افزایش قیمت شدید مسکن باشد.

    لزوم مدیریت بازار ارز

    نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مدیریت بازار ارز گفت: متاسفانه علاوه بر اینکه صعود نرخ ارز بصورت اقتصادی قیمت بسیاری از کالاها را با نوسان روبرو می کند تلاطم قیمت بازار ارز بصورت روانی باعث گرانی کاذب قیمت ها می شود.

    سعیدی مبارکه در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:سهم هزینه تامین مسکن در سبد خانوار به بیش از 30 درصد رسیده این در حالی است که در سال های گذشته به دلیل رکود اقتصادی درآمدها بسیاری از خانوارها نیز با لحاظ نرخ تورم با کاهش شدید روبرو شده است.

    افزایش میزان وام مسکن نتیجه ای برای متقاضیان خرید مسکن در پی نداشت

    وی ادامه داد:یکی از گلایه های مردم مخصوصا زوج های جوان این است که در صورت شاغل شدن نیز مجبورند بخش قابل توجهی از درآمد محدود خود را صرف پرداخت هزینه اجاره بهای مسکن کنند بنابراین برای تقویت اقتصاد خانوارها باید سیاست های خانه دار کردن مردم به نحوی باشد که سهم هزینه مسکن در سبد خانوار متناسب با درآمدها شود.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:افزایش میزان وام مسکن نتیجه ای برای متقاضیان خرید مسکن در پی نداشت چرا که تقریبا به میزان رشد وام مسکن قیمت ها نیز در بازار با افزایش روبرو شد بنابراین باید برنامه ریزی برای خانه دار کردن مردم به نحوی باشد که با درآمدها متناسب باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو