مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر نیرو خبر داد؛

افزایش تعرفه برق مراکز دولتی پر مصرف

عصر ساختمان- وزیر نیرو گفت: چنانچه وسایل سرمایشی بعد از ساعات اداری در سازمانها و مراکز دولتی فعال باشد با استفاده از تجهیزات و فناوری هایی که در اختیار داریم برق این مراکز را قطع خواهیم کرد.

افزایش تعرفه برق مراکز دولتی پر مصرف
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صداوسیما، رضا اردکانیان در پایان جلسه ستاد ویژه مدیریت پیک بار با اشاره به اینکه طرح گسترده ای را با کمک استانداران درباره پایش عملکرد سازمانهای دولتی در بخش مصرف برق انجام داده ایم افزود: در همین چند روز با اجرای طرح مدیریت مصرف در سازمانها و مراکز در استانهای گرم مانند خوزستان شاهد کاهش 20 درصدی میزان مصرف برق بودیم.

    وی گفت: دو هفته پیش مصوبه ای را مبنی بر تغییر ساعات کار ادارات دولتی در استانها گرم با دمای بالا ارائه کردیم که در حال اجراست.

    وزیر نیرو افزود: علاوه بر این در صورت تصویب در هیئت دولت تعرفه برق مصرفی سازمانها و ادارات دولتی پر مصرف افزایش می یابد.

    اردکانیان گفت: اصلاح الگو و عادات مصرف را از سازمانها و دستگاه های دولتی آغاز کردیم و امیدواریم اصلاح روش مصرف به 13 هفته اوج مصرف محدود نشود.

    وی افزود: تعرفه برق مصرفی خانواده های پر مصرف نیز مشمول افزایش قیمت خواهد بود.

    وزیر نیرو همچنین گفت: سازمان برنامه و بودجه نیز آمادگی دارد تا هزینه های اضافی مصرف برق و آب سازمانها و ادارات دولتی را در بودجه آنها لحاظ کند.

    اردکانیان افزود: این اقدامات به این علت انجام می شود که پرمصرف ها احساس کنند دولت بنای مسامحه ندارد.

    وی گفت: امیدواریم با همکاری صنایع بزرگ و بهره برداران از چاههای کشاورزی، خانوارها و مراکز و سازمانهای دولتی نیروگاههای موجود کفاف برق مورد نیاز کشور را بدهد و امسال خاموشی نداشته باشیم.

    وزیر نیرو تاکید کرد: اصلاح الگوی مصرف برق و آب باید به عادت تبدیل شود و روی همکاری وسیع حساب کرده ایم.

    اردکانیان گفت: 13 هفته بحرانی مصرف از امروز آغاز شده است و پیش بینی کردیم در این مدت 58 هزار مگاوات برق مصرف شود.

    وی میزان برق مصرفی در 13 هفته بحرانی مصرف را در سال گذشته 55 هزار مگاوات اعلام کرد و افزود: چنانچه میزان مصرف در این 13 هفته کاهش یابد به دستاورد بزرگی در اصلاح الگوی مصرف دست می یابیم.

    وزیر نیرو تصریح کرد: بحران و مشکل کمبود آب جدی است و تمام تلاش این است که در تامین آب شرب مورد نیاز اختلالی ایجاد نشود و آب شرب بدون مشکل جدی تامین شود.

    اردکانیان درباره تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی گفت: در هر استان کمیته سازگاری با کم آبی ایجاد شده و قرار است بر حسب شرایط استانها منابع آب مورد نیاز آنها تامین شود.

    وی افزود: برخی مناطق به آبهای سطحی اتکا دارد، برخی به آبهای زیرزمینی و در برخی مناطق نیز آب شیرین کن ها را افزایش می دهیم و در برخی دیگر نیز آب آشامیدنی سالم را با تانکر به مردم می رسانیم.

    وزیر نیرو تاکید کرد: به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد و اولویت ما آب آشامیدنی است.

    اردکانیان گفت: مردم در مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی