مدیران خودروعصر اعتبار

«مصرف انرژی» در ساختمان های اداری پایتخت ارزیابی می شود

عصر ساختمان- شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با همکاری مروجین صرفه جویی، مدیریت مصرف انرژی در ساختمان های اداری پایتخت را پایش و ارزیابی می کند.

«مصرف انرژی» در ساختمان های اداری پایتخت ارزیابی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، با توجه به افزایش دما و مدیریت بهینه مصرف انرژی و اوج بار (پیک) تابستان 97 و نیز تعهد کارکنان شرکت توزیع برق تهران بزرگ در کاهش 10 درصدی پیک بار و همچنین در راستای اجرای بخشنامه معاون وزیر در امور برق و انرژی، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در صدد است تا با همکاری معاونت های بهره برداری و دیسپاچینگ، خدمات مشترکین و همراهی حوزه مقاومت بسیج، با اعزام نیروهایی تحت عنوان مروجین صرفه جویی در مصرف انرژی در سطح شهر تهران، نسبت به ارزیابی و پایش مدیریت مصرف مشترکان اقدام کنند.
    نشست توجیهی مروجین صرفه جویی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور «حسین صبوری» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، معاونان حوزه ستادی و 50 گروه از ارزیابان پایش انرژی، در راستای نحوه ارزیابی و پایش ساختمان های اداری، سازمان ها و ارگانها در سطح شهر تهران برگزار شد.
    صبوری در خصوص این طرح گفت: در طرح ارزیابی و پایش مدیریت مصرف انرژی، گروه ارزیابان در زمان پیک بار (اوج مصرف) از ساعت 13 تا 17 در تابستان سال جاری، با مراجعه به ساختمان های اداری مشترکان نسبت به ارزیابی شاخص های عملکردی مدیریت پیک بار مصرفی ادارات در تابستان 97 تصویب نامه هیات وزیران که در نامه ای به آنها ابلاغ شده است، اقدام خواهند کرد و نتایج عملکرد به استانداری گزارش خواهد شد.
    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از مروجین صرفه جویی در مصرف انرژی به عنوان سفیران انرژی وزارت نیرو یاد کرد و گفت: سفیران انرژی مسئولیت خطیری بر عهده دارند؛ آنان به عنوان نمایندگان وزارت نیرو به سازمان ها و اداره ها مراجعه کرده و مشاوره، توصیه و راهکارهایی در خصوص مدیریت بهینه برق ارائه می دهند.
    صبوری با اشاره به مسئولیت خطیر توزیع برق تهران بزرگ در تامین برق پایدار مشترکان گفت: 13 درصد مشترکین کل کشور در شهر تهران هستند و با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و افزایش دما و به طبع آن افزایش استفاده از سیستم های سرمایشی و نیز کمبود تولید نیروگاه های برق آبی، این شرکت در راستای عبور موفقیت آمیز از پیک تابستان 97 به انعقاد سه هزار و 300 تفاهم نامه با مراکز تجاری، صنعتی، بیمارستان ها و دانشگاه ها اقدام کرده است.
    وی هدف این طرح را مدیریت صحیح مصرف انرژی، آموزش و آگاه سازی در زمینه بهینه سازی مصرف، اطلاع رسانی در خصوص نحوه صرفه جویی ذکر کرد و گفت: عمده مصرف کننده انرژی بار سیستم های سرمایشی سازمان ها و وزارتخانه ها هستند که هیات دولت به تازگی در مصوبه ای سازمان های دولتی را ملزم کرد امسال نسبت به سال گذشته پیک بار مصرفی را 10 درصد کاهش دهند.
    به گزارش ایرنا، مصوبات بخشنامه هیات وزیران بر هماهنگی موثر، نظارت دقیق و مستمر شرکت های توزیع بر اجرای برنامه های تعیین شده، تشکیل کارگروه ها، هماهنگی لازم با مسئولین استان در راستای حمایت های همه جانبه در جهت اجرای کامل مصوبه، تاکید دارد.
    از جمله موارد مورد ارزیابی، «خاموش بودن سیستم های سرمایشی و روشنایی غیر ضروری دستگاه های اجرایی پس از پایان وقت اداری»، «تنظیم کردن دمای محیط کار ادارات در مدت زمان کار اداری حداقل روی 25 درجه سانتیگراد»، «اطمینان از بمدار آمدن دیزل ژنراتورها» است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو