مدیران خودروعصر اعتبار

شناسایی ۷ هزار ساختمان پرخطر پایتخت

ایمنی بازار تهران ضعیف‌تر از پلاسکو

عصر ساختمان- عضو مجمع نمایندگان تهران وضعیت ایمنی بازار تهران را ضعیف و بدتر از پلاسکو دانست و گفت: ۲۴۳ ساختمان در پایتخت وضعیتی مشابه پلاسکو دارند.

ایمنی بازار تهران ضعیف‌تر از پلاسکو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر موضوع ایمنی بازار را یکی از چالش های اساسی پایتخت دانست و گفت: مراجعه کنندگان زیادی روزانه به بازار می روند و کسبه زیادی در آن مستقر هستند که در صورت آتش سوزی صدمات جانی و مالی زیادی خواهیم داشت.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ایمنی بازار تهران را ضعیف و بدتر از پلاسکو دانست و افزود: باید با افزایش ایستگاه های آتش نشانی و همکاری شهرداری، استانداری و وزارت کشور مساله ایمنی بازار تهران تامین شود.

    وی با تاکید بر لزوم ساماندهی بازار تهران، ادامه داد: موقعیت بازار حساس است و به دلیل فرسودگی حوادث زیادی مردم را تهدید می کند بنابراین باید علاج واقعه را قبول از وقوع کرد تا شاهد حادثه دلخراش دیگری مانند پلاسکو نباشیم.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه پلاک های خطرناک شناسایی شده بازار باید هر چه سریع تر ایمن سازی شوند، یادآور شد: بر اساس اظهارات مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بیش از 90 درصد ساختمان های تهران ایمنی لازم را ندارند و همچنین تعداد ساختمان های فاقد ایمنی در تهران بسیار زیاد است به گونه ای که براساس بازدید‌های کارشناسان سازمان آتش نشانی در سطوح مختلف در سال گذشته، 243 ساختمان بسیار پرخطر، 3 هزار ساختمان پرخطر و بسیار پرخطر و 7 هزار ساختمان پرخطر در تهران شناسایی شده است.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حساسیت ها در مورد ایمنی ساختمان های پایتخت نباید به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: باید نقشه جامع برای ایمن سازی بازار و ساختمان های پرخطر طراحی شود.

    عضو مجمع نمایندگان تهران با تاکید بر اینکه استانداردهای لازم در بازار تهران باید رعایت شود، گفت: باید جلساتی با حضور شورای شهر، شهرداری، وزارت کشور و استانداری برای ایمن سازی بازار تهران تشکیل و از نمایندگان تهران نیز درخواست شود در این نشست ها حضور یابند تا با همفکری و تعامل مناسب مساله ایمن سازی بازار به درستی تحقق یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار