مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

فعالیت ۹۰ هزار بنگاه معاملاتی مسکن فاقد مجوز در کشور

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، از فعالیت ۹۰ هزار بنگاه معاملاتی فاقد مجوز در کشور انتقاد کرد و گفت: نتیجه انجام معاملات در این بنگاه های املاک متضرر شدن مردم است.

فعالیت ۹۰ هزار بنگاه معاملاتی مسکن فاقد مجوز در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی با انتقاد از افزایش کلاهبرداری در بخش پیش فروش مسکن، گفت: متاسفانه فعالیت بدون مجوز بنگاه های معاملاتی بر این نوع تخلفات دامن زده است.

    نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه 190 تا 200 هزار بنگاه معاملات ملکی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود 90 هزار فاقد سامانه کنترل و کد رهگیری هستند، افزود: فعالیت این تعداد مشاور املاک بدون مجوز در کشور خود بر دامنه تخلفات می افزاید.

    کلاهبرداری در بنگاه های معاملاتی فاقد مجوز رخ می دهد

    وی با تاکید بر اینکه برخی از معاملات مسکن و پیش فروش ها از طریق این بنگاه های معاملاتی بدون مجوز انجام می شود، تصریح کرد: نتیجه انجام معاملات در این بنگاه های املاک متضرر شدن مردم است که در این باره باید جلوی فعالیت های آن ها گرفته شود.
    بنگاه مسکن

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید بنگاه های معاملاتی فاقد مجوز در مدار کد رهگیری و اخذ مجوز قرار بگیرند، گفت: متاسفانه نداشتن کدرهگیری در معاملات و پیش فروش مسکن در این مکان ها کنترل ها را نیز با مشکل مواجه  می کند، از این رو مردم باید بدانند که هر نوع معامله ای باید با رعایت قانون و اخذ کدرهگیری انجام شود.

    بنگاه هایی مجاز به فعالیت هستند که کد رهگیری در معاملات ارایه دهند

    علوی با تاکید بر اینکه بنگاه هایی مجاز به فعالیت هستند که کد رهگیری در معاملات ارایه دهند، افزود: مردم با دقت در انجام معاملات خود نباید در این نوع کلاهبرداری ها وارد شوند.

    وی با بیان اینکه متاسفانه بنگاه های معاملاتی غیر قانونی و فاقد مجوز در شهرها افزایش یافته است، گفت: وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی و همچنین سایر دستگاه های نظارتی برای برخورد با این نوع تخلفات سنگین است.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه متاسفانه قوه نظارتی در کشور تضعیف شده و مشکلاتی را ایجاد کرده است، افزود: مجلس بارها در این باره به دولت تذکر داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی