مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار تهران اعلام کرد

ادامه اجرای طرح معاینه فنی موتورخانه‌های مسکونی و اداری در سال ٩٧

عصر ساختمان- استاندار تهران گفت: برای اجرای طرح معاینه فنی موتورخانه‌ها دربخش خصوصی منتظر آیین نامه هستیم و شهرداری و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت می توانند در این بخش کمک کنند.

ادامه اجرای طرح معاینه فنی موتورخانه‌های مسکونی و اداری در سال ٩٧
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدحسین مقیمی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با اشاره به طرحهایی که در راستای کاهش آلودگی از سوی استانداری تهران پیگیری می‌شود گفت: طرح معاینه فنی موتورخانههای ادارات و منازل مسکونی برای سال٩٧هم تأمین اعتبار و برای دستگاههای دولتی طبق ماده ١٧ قانون بهینه سازی مصرف انرژی اجرا میشود.

    وی در خصوص اجرای طرح معاینه فنی موتورخانههای بخش های خصوصی عنوان کرد: برای اجرای این طرح در بخش خصوصی منتظر آیین نامه هستیم و شهرداری و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت میتوانند در این بخش کمک کنند.

    به گفته استاندار تهران؛ رعایت قوانین صرفه جویی انرژی برای مشترکان، معافیت از پرداخت خسارت و برای مشترکانی که طبق قوانین رعایت نکنند جریمه به دنبال دارد.

    مقیمی، در پایان بر نیاز به کار مطالعاتی سازمان بهینه سازی برای شناسایی سیستم هایی که انرژی کمتر مصرف می کنند و استقبال از سرمایه گذار برای بهسازی سیستمها اشاره کرد.

    وی در بخش دیگری از صحبتهای خود درخصوص نوسازی اتوبوسها و کامیونهای استان تهران گفت: تردد اتوبوسها و مینی بوسهای فرسوده که جابجایی مسافران را به عهده دارد و تردد شبانه کامیونهای فرسوده حامل مصالح بیشترین سهم آلایندگی هوای تهران را دارند.

    وی  با اشاره به طرح دولت در نوسازی ٢۰٢ هزار ناوگان اتوبوس و کامیون طی سه سال در کشور گفت: در این طرح  با مسئولیت وزارت صنعت معدن و تجارت ٥۰ درصد هزینه کامیون و اتوبوسها از سوی دولت از محل صندوق توسعه ،٢۰ درصد از سوی صاحبان خودروهای سنگین و ٣۰ درصد از طریق تسهیلات بانکی پرداخت می شود و با استفاده از این فرصت نباید از برخورداری این سهم در تهران عقب بمانیم.

    مقمیی با تأکید براینکه کامیونهای آلاینده در تهران نباید اجازه رفت و آمد داشته باشند افزود: برای این موضوع نیاز به شناسایی کامیون ها از طریق یک سامانه است.


    استاندار تهران با اشاره به سهم اعلام شده نوسازی اتوبوسها و کامیونها در تهران تصریح کرد: بسیاری از اتوبوسهای سرویس حمل و نقل کارمندان و کارکنان شرکتهای خودروسازی فرسودهاند و در تقسیم سهمیه نوسازی ناوگان استان تهران باید جمعیت استان مورد توجه باشد.

    وی با بیان اینکه هنوز شاهد تردد کامیونهایی با سن ٥۰ سال در تهران هستیم  عنوان کرد: علت اصلی آلودگی هوا در تهران کامیونهای فرسوده حامل مصالح، مینی بوسها و موتورسیکلتهاست و خودروهای شخصی سهم زیادی در تولید ذرات معلق کمتر از ٢.٥ میکرون ندارند.

    مقیمی گفت: گازوئیل مصرفی خودروهای سنگین در تهران مطابق استاندارد یورو ٤ است و اولویت ما درطرح نوسازی، ساماندهی ٣٥۰۰ اتوبوس در تهران و همه کامیونهای فرسوده است

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار