مدیران خودروعصر اعتبار

برچیده شدن مدارس خشتی و گلی تا خرداد ۹۸

عصر ساختمان- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: تا مهرماه سال جاری ۶۰۰۰ کلاس درس را تکمیل و تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد.

برچیده شدن مدارس خشتی و گلی تا خرداد ۹۸
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، رخشانی مهر در سفر به اردبیل اظهار کرد: مهمترین اولویت ما در این ایام تکمیل و تحویل مدارس تا مهرماه است تا به موقع کلاس‌ها برای شروع سال تحصیلی آماده و مهیا شود.


    وی با بیان اینکه سال گذشته 5200 کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش دادیم، خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی جدید نیز قرار است 6 هزار کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شود.


    رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: اولویت ما در کنار کارهای معمولی اجرای پروژه‌هایی در قالب مجتمع‌سازی است که معمولا در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها عملیاتی می‌شود که این مجتمع‌ها با هدف آسان‌سازی مدیریت آموزشی به انجام می‌رسد.


    رخشانی مهر بیان کرد: در بسیاری از استان‌ها این پروژه‌ها به شکل نیمه‌کاره به حال خود رها شده است که اصلا در شان نظام تعلیم و تربیت نیست و باید هر چه سریعتر این مجتمع‌ها تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.


    وی به ساماندهی مدارس خشتی و گلی و برچیده شدن آنها تا خرداد ماه سال آینده اشاره کرد و افزود: در برخی از استان‌ها نظیر سیستان و بلوچستان تعداد این مدارس زیاد است که ساخت مدارس جدید به عنوان جایگزین آنها را در دستور کار قرار دادیم تا به سرعت بتوانیم بساط این مدارس خشتی و گلی را برچینیم.
    این مسئول کار خاص نوسازی مدارس را در کنار ساخت مجتمع‌ها، راه‌اندازی مدارس سبز اعلام و تصریح کرد: این مدارس که با هدف مدیریت زیست محیطی، کاهش مصرف انرژی، مدیریت پسماند و توجه به آگاهسازی دانش‌آموزان به حوزه ارزشمند محیط زیست انجام می‌شود با دو رویکرد ساخت مدرسه و فرهنگسازی هدفگذاری شده است.
    رخشانی مهر ادامه داد: این مدارس به شکل پایلوت در سه استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، زنجان و تهران در حال احداث است که با جمع‌بندی نتایج این کار در سایر استان‌ها نیز ساخت این مدارس در اولویت قرار خواهد گرفت.
    وی اضافه کرد: در بخش فرهنگسازی برای معلمان و دانش‌آموزان برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده که با این حرکت در سایر بخش‌های جامعه نیز فرهنگسازی در این حوزه تسری پیدا می‌کند.
    رخشانی مهر در مورد ضرورت تکمیل مجتمع‌های حیات طیبه در استان‌ها به عنوان یک کار ویژه اظهار کرد: 3 میلیارد تومان اوراق که سررسید آن مرداد ماه است از بابت تکمیل این پروژه به استان اردبیل اختصاص می‌دهیم که امیدواریم تا 20 روز آینده اسناد آن را تحویل داده و این اوراق را جذب و از طریق پیمانکاران این پروژه را به سرانجام برسانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو