مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس:

برج‌ها عامل تداوم آلودگی هوا در پایتخت

عصر ساختمان- عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس، با یادآوری اینکه برج‌ها و ساختمان‌های پایتخت عامل تداوم آلودگی هوا هستند، بر ضرورت تصویب سریع طرح مقابله با پدیده گرد و غبار تهران در شورای شهر تاکید کرد.

برج‌ها عامل تداوم آلودگی هوا در پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، یوناتن بت کلیا در واکنش به انتشار خبری از سوی معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران مبنی بر تهیه پیش‌نویس برای مقابله با پدیده گرد و غبار استان تهران گفت: چند سالی است که آلودگی هوای تهران به یک بحران تبدیل شده و مشکلات فراوانی را برای شهروندان ایجاد کرده است و همواره هر مسئولی از شهردار، وزارت کشور و سایر ارگان‌های مربوطه نیز وعده‌هایی که در جهت رفع آن مطرح کرده‌اند، تحقق پیدا نکرده است.

    نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون نیز باید به سرعت طرح مقابله با پدیده گرد و غبار استان تهران را به شورای شهر ارائه دهند تا به تصویب رسیده و عملیاتی شود، ضمن اینکه مجلس برای رفع این معضل مهم با تمام وجود از مدیریت شهری حمایت خواهد کرد.

    وی تصریح کرد: البته معضلات تهران تنها در آلودگی هوا خلاصه نمی‌شود، بلکه مشکلات جدی دیگری از جمله زلزله این شهر را تهدید می‌کند که باید مسئولان به سرعت برای آن تدبیری بیندیشند، و این در حالی است که تاکنون هیچ اقدام اساسی در این جهت انجام نشده است.

    بت کلیا اظهار کرد: ترافیک از دیگر معضلات مهم تهران است که به مشکل آلودگی هوا هم دامن می‌زند، از سوی دیگر این مشکل باعث شده که شهروندان مدت زمان طولانی در مسیر منزل تا محل کارشان معطل بمانند و شاید در دنیا کمتر کلان شهری تا این اندازه درگیر معضلات و بلایای طبیعی پی در پی باشد که در شرایط کنونی تهران با آن مواجه شده است.

    عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، یادآورشد: متاسفانه برج‌هایی که در تهران ساخته شده مانع از جریان باد در سطح شهر می‌شود و همین امر باعث عدم موفقیت در رفع آلودگی هوا در این شهر شده است، چرا که تهران در گودی قرار دارد و تا زمانی که باد نیاید، نمی‌توان برای رفع این معضل چاره‌اندیشی کرد.

    شورای شهر مانع از ورود مدیران ناکارآمد به حوزه شهری شود

    این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: امیدوارم شورای شهر گامی در جهت ممانعت از برج‌سازی و ایجاد ساختمان‌های چند طبقه در تهران بردارد و اجازه ندهد که افرادی از وزارتخانه‌ها یا سایر دستگاه‌هایی که در نحوه عملکرد خود موفق نبوده‌اند وارد حوزه شهری شوند.

    عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: دولت هم باید برای رفع معضلات تهران برنامه داشته باشد و نباید منتظر باشد که تنها شهرداری با دست خالی یا اخذ عوارض و تراکم فروشی در این جهت اقدام کند، ضمن اینکه امیدوارم این پیش‌نویس در حد حرف باقی نمانده و همچون سایر طرح‌ها روی میز باقی نماند و مسئولان قوای سه گانه فارغ از هر دیدگاه سیاسی و جناحی برای تحقق اهداف موجود در این حوزه برنامه‌ریزی کرده و در جهت تامین امنیت شهروندان توصیه مقام معظم رهبری را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار