مدیران خودروعصر اعتبار

سنگ‌آهن ۲ سال دیگر ارزان‌تر می‌شود

عصر ساختمان- استرالیا که بزرگترین صادرکننده سنگ آهن جهان است، پیش بینی کرد قیمت این ماده خام فولادسازی با افت تقاضای چین و افزایش تولید برزیل، تا دو سال آینده یک پنجم سقوط می‌کند.

سنگ‌آهن ۲ سال دیگر ارزان‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، وزارت صنعت استرالیا در گزارش سه ماهه منابع و انرژی خود اعلام کرد قیمت سنگ آهن استرالیا در سال 2020 به 51 دلار در هر تن سقوط می‌کند که بیش از 21 درصد پایین‌تر از قیمت 65 دلار در هر تن معاملات روز دوشنبه است.

    در این گزارش آمده است قیمت‌های سه ماهه کاهش خواهد یافت زیرا مجموع واردات سنگ آهن چین بر مبنای سالانه 0.6 درصد کاهش خواهد یافت و به 1.07 میلیارد تن در سال 2020 می‌رسد و تولید فولاد در این کشور که بزرگترین مصرف کننده فلزات جهان است، کمتر می‌شود.

    با این حال قیمت سنگ آهن در کوتاه مدت که قیمت‌های فولاد بالاتر می‌رود، ممکن است تا حدودی حمایت شود.

    در گزارش دولتی استرالیا پیش‌بینی شده است دورنمای مثبت برای تولید صنعتی و بهبود فصلی فعالیت ساخت و ساز در چین، قیمت‌ها را تقویت خواهد کرد و به میانگین 59 دلار در هر تن در سال جاری می‌رساند.

    در بخش تقاضا، رشد در ساخت و تولید صنعتی به نظر می‌رسد در نیمه اول امسال به اوج رسیده است که نشان می‌دهد قیمت منابع ممکن است به اوج سیکل خود رسیده باشند.

    با این حال قیمت‌ها در این بخش احتمالا تحت تاثیر عوامل عرضه و تقاضا خواهند بود به عنوان نمونه، به دلیل محدودیت عرضه، قیمت‌های مس افزایش خواهد رفت. استرالیا سومین صادرکننده بزرگ سنگ و کنسانتره مس جهان است.

    انتظار می‌رود قیمت جهانی مس تا سال 2020 به 7910 دلار در هر تن بالغ شود که 22 درصد بالاتر از میانگین قیمت 6462 دلار در سال 2018 خواهد بود. رشد کندتر عرضه معدنی در سال‌های آینده، از تقاضای رو به رشد در زیرساخت انرژی عقب خواهد ماند.

    اما در بازار روی که استرالیا سومین تولیدکننده بزرگ این فلز در جهان است، قیمت‌های بالا به راه اندازی معادن جدید منجر شده است و انتظار می‌رود عرضه بالاتر، قیمت روی را تا سال 2020 به حدود 2625 دلار در هر تن برساند که پایین‌تر از 3155 دلار در سال میلادی جاری خواهد بود.

    قیمت زغال سنگ حرارتی نیز با رشد عرضه و ملایم شدن تقاضا، تا اوایل سال 2019 پایین خواهد آمد.

    بر اساس گزارش رویترز، درآمد منابع استرالیا در سال 2018-2017 تحت تاثیر رشد صادرات و قیمت بالاتر برخی از کالاها مانند زغال سنگ، به رکورد 226 میلیارد دلار صعود کرد. استرالیا انتظار دارد درآمد صادرات کالای این کشور تا سال 2019-2018 به 238 میلیارد دلار صعود کند و سپس در سال 2020-2019 با افت قیمت کالاهایی مانند سنگ آهن، به 232 میلیارد دلار کاهش پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو