مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش سقف تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان

عصر ساختمان- عضو هیئت مدیره بانک مسکن: سقف تسهیلات اعطایی و مبالغ واریزی برای حساب‌های پس انداز جوانان افتتاحی سال ۱۳۹۷ در مناطق مختلف جغرافیایی افزایش یافت.

افزایش سقف تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمدعلی دهقان گفت: بر این اساس، سقف تسهیلات متعلقه در پایان سال پنجم برای حساب های افتتاحی طی سال جاری در شهر تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها به ترتیب 910، 760 و610 میلیون ریال و در پایان سال پانزدهم به ترتیب 213 ، 177 و 142 میلیون تومان خواهد بود.

    دهقان افزود: حداکثر تسهیلات اعطایی بر اساس تقسیم بندی جغرافیای در شهر تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها توسط بانک مرکزی تعیین خواهد شد و حداکثر تسهیلات اعطایی با توجه به تقسیم بندی جغرافیایی (شهر تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها ) برای حساب های افتتاحی طی سال 1397 به ترتیب در پایان سال پانزدهم بالغ بر 213، 177 و 142 میلیون تومان در پایان سال ششم به ترتیب بالغ بر 100-830-660 میلیون ریال در پایان سال پنجم به ترتیب بالغ بر 910، 760 و610 میلیون ریال تعیین شده است.

    وی گفت: چنانچه دارنده حسابی بخواهد در پایان سال پنجم تا پانزدهم از سقف تسهیلات فوق الذکر استفاده کند باید سپرده گذاری خود را با مبالغی بیشتر آغاز کند. برای افتتاح کنندگان حساب در سال 1397 ، ضرایب لازم برای استفاده از سقف تسهیلات در پایان سال پنجم 7.17 برابر حداقل واریزی ماهیانه در شهر تهران ، 5.98 برابر حداقل واریزی ماهیانه در شهرهای بزرگ و 4.8 برابر حداقل واریزی ماهیانه برای سایر شهرها است.

    عضو هیئت مدیره بانک مسکن افزود: یکی از مزایای حساب پس انداز مسکن جوانان برنامه ای بودن حساب می باشد و این امکان را به سپرده گذار می دهد که بتواند واریزی های خود را طی 5 تا 15 سال به صورت ماهیانه یا سالیانه و یا یکجا در زمان افتتاح حساب واریز کند. از دیگر مزایای این حساب، استفاده از تسهیلات جوانان برای خرید یا احداث و تکمیل یک واحد مسکونی، جعاله و توام با حساب صندوق پس انداز مسکن یکم، اوراق گواهی حق تقدم به صورت انفرادی و زوجین است.

    وی با بیان اینکه این حساب به خانه های با بیش از 20 سال ساخت هم تعلق می گیرد گفت: هر کدام از سپرده گذارانی که امسال و قبل از صدور این بخشنامه اقدام به افتتاح حساب کرده اند باید برای اطلاع از کسری حساب و تکمیل موجودی به شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه کنند.

    دهقان گفت: حداقل مبلغ واریزی ماهیانه برای افتتاح کنندگان حساب پس انداز مسکن جوانان در سال 97 مبلغ 380 هزار ریال است که هر سال 3 هزار تومان اضافه می شود مثلا سال دوم 410 هزار ریال می شود و کسی که حداقل ها را رعایت کند به کف تسهیلات صندوق می رسد .

    وی افزود: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات با سپرده از محل حساب پس انداز مسکن جوانان 9 درصد و حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات 20 سال است که بیشترین دوره بازپرداخت اقساط در شبکه بانکی کشور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی