مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

انتخابات نظام مهندسی مهرماه برگزار می‌شود

عصر ساختمان- محمدزاده گفت: هم اکنون بیش از ۱۱۰ هزار نفر در استان تهران کاندیدای حضور در هشتمین دوره انتخابات نظام‌مهندسی شدند.

انتخابات نظام مهندسی مهرماه برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مهرماه برگزار می‌شود، گفت: این انتخابات بزرگترین انتخابات مهندسی کشور به شمار می‌رود.

    وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات 400هزار مهندس شرکت کردند که نسبت به سال گذشته استقبال بیشتری نشان دادند.

    محمدزاده با بیان اینکه دو تغییر جدی در این دوره از انتخابات نظام مهندسی استان تهران صورت گرفته است، افزود: در این دوره بیشتر اختیارات محلی به استان‌ها داده شده و موضوعات متعدد به صورت دستوری از حوزه وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

    وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 110 هزار نفر در استان تهران کاندیدای حضور در این انتخابات شدند.

    وی تأکید کرد: نداشتن اشتغال در دستگاه‌های نظارتی و اجرایی مرتبط با قانون که زمینه‌ساز تصدی همزمان آن با عضویت در هیئت مدیره می‌شود از مهمترین نکات این انتخابات به شمار می‌رود.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: داشتن پروانه پایه یک در رشته مورد تقاضا با گذراندن دو سال سابقه پس از اخذ صلاحیت پایه یک از مهمترین تفاوت‌های انتخابات این دوره نسبت به دوره قبل است.

    محمدزاده تأکید کرد: این انتخابات به دلیل دارا بودن بیشترین سهم در تعداد اعضا کاملا متفاوت است.

    وی تصریح کرد: نکته مهم در این انتخابات آن است که بیشترین شرکت‌کنندگان جوان‌ها هستند و این نشان‌دهنده اهمیت به بخش جوان در حوزه نظام مهندسی است، همچنین اهمیت دادن به گروه‌های جوان مهندسی نشان ‌دهنده اهمیت به فعالیت‌های تخصصی‌تر است.

    محمدزاده درباره نتیجه این انتخابات گفت: هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی در مهر ماه برگزار و نتایج آن در اواخر همان ماه اعلام می‌شود.

    در ادامه این نشست سخنگوی هیئت اجرایی نظام مهندسی استان تهران با بیان اینکه قانون نظام مهندسی در سال 53 تصویب و به منظور تأمین مشارکت هرچه سریعتر مهندسان در انتظام امور حرفه‌ای خود قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در سال 74 به تصویب مجلس رسید گفت: پس از آن دوره نظام مهندسی ساختمان تاسیس و بر اساس قوانین و مقررات حاکم فعالیت‌های خود را شروع کرد.

    وی افزود: مدت اعتبار هیئت مدیره سه ساله و شرایط انتخاب شوندگان بر اساس ماده 10 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ماده 59 آیین‌نامه اجرایی آن تأمین می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو