مدیران خودروعصر اعتبار

تهران از باغ شهر به ساختمان شهر تبدیل شده است

عصر ساختمان:رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران اظهار کرد: تهران در گذشته به باغ شهر معروف بود اما هم اینک به ساختمان شهر تبدیل شده است.

تهران از باغ شهر به ساختمان شهر تبدیل شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از شبستان، محمد حقانی، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در دویست و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر از اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران به ویژه پرسنل معاونت خدمات شهری و مترو در ایام نوروز تبدیل کرد.

    حقانی با اشاره به کاشت چمن و گل لاله در ایام نوروز و در برخی بوستان های شهر تهران خاطرنشان کرد: این اقدام خوب و زیبایی است اما از طرفی می بینیم درختان را قطع می کنند و تاسف انگیزتر از آن است که مجموعه شهرداری قطع درختان را تکذیب می کند.

    رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران افزود: قطع درختان در منطقه بلوار شهردار، بن بست افخم، کوچه یاراحمدی و پلاک یک انجام شده است و این در حالی است که مسئولان شهرداری تهران آن را رد می کنند.

    وی با اشاره به اینکه قطع درختان در حالی انجام می شود که مقام معظم رهبری بارها بر حفظ فضای سبز تاکید ویژه ای داشته اند، تصریح کرد: قطع درختان با سیاست های مقام معظم رهبری در خصوص حفظ فضای سبز مغایرت دارد.

    رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه در سال های اخیر تعداد قابل توجهی درخت در شهر تهران قطع شده اند، تاکید کرد: در گذشته تهران به باغ شهر معروف بود اما اینک به ساختمان شهر تبدیل شده است.

    حقانی در ادامه با اشاره به قطع 47 اصل درخت در محله بروس توضیح داد: در این محدوده 2 پلاک مختص به 2 باغ 2000 متری و 5000 متری وجود دارد که شهرداری تهران اجازه جابجایی درخت در باغ 1200 متری را به مالک داده است.

    در ادامه، عبدالحسین مختاباد، عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: ساخت و سازهای ساختمان های عجیب و غریب در منطقه یک در حال انجام است که باید مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد.

    مختاباد افزود: بر اساس ضوابط جدید ساخت و سازها باید انجام شود در اینکه در سال 82 مجوز ساخت دریافت کند و 10 سال بعد یعنی در سال 92 برای ساخت و ساز اقدام کنند.

    وی در ادامه با اشاره به واگذاری موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی اظهار داشت: اگر این خبر صحت داشته باشد اقدامی غلط است.

    مختاباد یادآور شد: موزه هنرهای معاصر گنجینه ملی کشور است در صورتی که از ساخت بنیاد رودکی حدود 8 سال می گذرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار