مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران:

سفرهای خارجی کارکنان شهرداری ثبت می شود

عصر ساختمان- رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت: در طرح مدیریت تعارض منافع پیش بینی شده سفرهای خارجی انتشار عمومی شود تا نظارت همگانی در این حوزه را فعال کنیم.

سفرهای خارجی کارکنان شهرداری ثبت می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، بهاره آروین با اشاره به یکی از بندهای طرح مدیریت تعارض منافع که در آن پیش بینی شده سفرهای خارجی ثبت، منابع تامین اعتبارات آن روشن و دلیل این سفر و گزارش کار آن منتشر شود، گفت: پیش از این نیز سفرهای خارجی در سامانه ثبت می شد اما موضوعی که ما در این طرح مطرح کردیم انتشار عمومی این سفرها است زیرا بجز اطلاعات ثبت شده، با انتشار عمومی این سفرها می توانیم نظارت همگانی را فعال کنیم.

    وی ادامه داد: پیش از این سفرهای خارجی که با بودجه شهرداری انجام می شد، برای آنکه نیاز به مجوز داشت، در سامانه ثبت میشد اما بر اساس دستورالعمل باید همه سفرهای خارجی ثبت می شد که به دلایلی انجام نمی گرفت که در طرح تعارض منافع انتشار عمومی آن مطرح شد و آن هم به دلیل آنکه مواردی گزارش شده بود که پیمانکاران به عنوان هدیه یا کارمزد قرارداد، سفر خارجی را به تصمیم گیر قراردادها اهدا کرده بود. برای آنکه امکان رصد چنین موضوعاتی فراهم شود، انتشار عمومی مورد تاکید قرار گرفت.

    آروین در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه در بخش سوم این طرح به موضوع تصدی همزمان دو یا چند شغل و سمت پیش بینی شده که بر اساس آن کارکنان شهرداری استفاده از هیچ یک از صلاحیت های مندرج در پروانه سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهر تهران را ندارند آیا مدیرانی که همزمان معاون و مدیر سازمان هستند نیز به عنوان چند شغله در این طرح دیده شده اند، گفت: این بند که به آن اشاره کردیم ناظر بر استفاده از پروانه نظام مهندسی توسط کارکنان شهرداری تهران است. منع تصدی یک شغل نیز در قانون آمده و قانون تعریف کرده هیئت مدیره در سازمانی در چه صورت شغل محسوب می شود یا محسوب نمی شود. ما به آن بندها ورود نکرده ایم و تنها تاکیدمان عدم استفاده از پروانه نظام مهندسی توسط کارکنان شهرداری است و یا کسانی که رابطه استخدامی با شهرداری تهران و واحدهای تابعه دارند. پیش از این نیز این موضوع در مصوبات شورا دیده شده اما ما آن را ارتقاء دادیم.

    رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران اضافه کرد: موضوع حضور معاونین در هیئت مدیره سازمان ها باید به صورت سیستماتیک حل شود. بسیاری از معاونان بر اساس اساسنامه شرکت ها به لحاظ شخصیت حقوقی در هیئت مدیره عضو هستند اما از آن محل حقوق و پاداشی نباید بگیرند.

    وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه در این طرح مدیران از خویش گزینی منع شده اند و فرزندان آنها تنها از طریق آزمون های فراگیر می توانند به حوزه مسئولیت ها وارد شوند، آیا موارد گذشته نیز در دستور کار قرار می گیرد، گفت: در قانون موارد گذشته پیش بینی نشده اما در این طرح قاعده حذف خویش گزینی و حضور در پست ها در صورت موفقیت در آزمون فراگیر است اما می توان انتشار موارد گذشته را در طرح پیش بینی کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار