مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

افزایش اجاره بهای مسکن باعث حاشیه نشینی می شود

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه با افزایش اجاره بهای مسکن، شاهد گسترش حاشیه نشینی هستیم؛ عنوان کرد: هزینه هایی که حاشیه نشینی به جامعه و دستگاه ها تحمیل می کند، بعضا با پول قابل جبران نیست.

افزایش اجاره بهای مسکن باعث حاشیه نشینی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از رویداد، سید حسین افضلی در آغاز با تاکید بر لزوم شناسایی عوامل تاثیرگذار بر افزایش اجاره مسکن، گفت: عرضه مسکن، تقاضا برای اجاره و قیمت تمام شده مسکن سه عاملی است که به شدت روی اجاره مسکن تاثیر دارد و قاعدتا تنظیم این اجاره بها نیز به بررسی و تحلیل این سه فاکتور بر می گردد.

    وی افزود: به دلیل اینکه افزایش اجاره ایجاد شده است و خیلی از افرادی که برنامه ریزی کرده بودند تا مسکن خرید کنند، به دلیل افزایش یک باره مسکن دیگر امکان خرید وجود ندارد و مجبور به اجاره نشینی هستند و نسبت به حالت متعارف شاهد افزایش تقاضا در بخش اجاره هستیم.

    این نماینده مجلس به موضوع عرضه مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش قیمت در اجاره تاثیرگذار است و یکی از عواملی که می توان برای کنترل اجاره بها استفاده کرد، عوارض روی خانه های خالی است. اگر کسانی که بالای شهر هستند، اجاره ندهند، مجبور هستند در بخش های پایین تر شهر مسکن خرید کنند و این باعث عرضه بیشتر مسکن در پایین شهر می شود.

    وی بیان کرد: مسئله بعدی، قیمت تمام شده ساختمان است که طبیعتا قیمت هر چقدر افزایش پیدا کند، روی اجاره بها تاثیرگذار خواهد بود. در کوتاه مدت باید هزینه هایی که به صورت دولتی و حاکمیتی به ساختمان ها وارد می کنیم مانند عوارض ساختمان و قیمت پروانه ها و آب و برق روی ساختمان اثر می گذارد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه با افزایش اجاره بهای مسکن، شاهد گسترش حاشیه نشینی هستیم؛ عنوان کرد: هزینه هایی که حاشیه نشینی به جامعه و شهرداری و تمام دستگاه ها تحمیل می کند، بعضا با پول قابل جبران نیست. برای کوتاه مدت، مسئولین باید از تمام ابزارهای موجود استفاده کنند تا در سه مولفه ذکر شده، اثربگذاریم و شاهد کاهش اجاره بها باشیم.

    وی با اشاره به مسکن مهر اشاره کرد و عنوان داشت: مسئولین وزارت راه به مجلس دعوت شدند و مکلف شدند، مسکن مهر را به اتمام برسانند و مجلس نیز دولت را مکلف کرده است، مشکلات مسکن مهر را حل کند و برخی نهادها مانند کمیته امداد، مسکن هایی که مشتری ندارند قرار است خریداری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو