مدیران خودروعصر اعتبار

بنیاد مسکن مسئول بازسازی مساجد مناطق زلزله‌زده کرمانشاه است

عصر ساختمان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرماشاه باتاکید بر اینکه اوقاف پولی برای بازسازی مساجد وبقاع متبرکه مناطق زلزله زده ندارد، گفت: بنیاد مسکن مسئول بازسازی این مساجد و بقعه احمدبن اسحاق که در زلزله سال گذشته آسیب دیده است.

بنیاد مسکن مسئول بازسازی مساجد مناطق زلزله‌زده کرمانشاه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حجت الاسلام آیت الله عباسیان امروز (25 تیر) در یک نشست خبری، با اشاره به زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته  استان کرمانشاه، اظهارکرد: بلافاصله پس از وقوع این زلزله کار شناسایی مساجد و حسینیه هایی که در مناطق زلزله زده دچار خسارت یا تخریب شده بودند را آغاز کردیم.

    وی ادامه داد: پس از اتمام کار شناسایی، لیست 210 مسجد و حسینیه ای که در این زلزله خسارت دیده بودند را به همراه میزان خسارت و اعتبار مورد نیاز برای بازسازی آنها را به دستگاه های مربوطه همچون استانداری و سازمان برنامه و بودجه اعلام کردیم.

    مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه میزان خسارات واردشده به مساجد و حسینیه های استان در مناطق زلزله زده را 14 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای تعمیر و مرمت این مساجد و حسینیه ها به دنبال جذب اعتبار از استانداری بودیم، اما طبق نظر استاندار با توجه به فعالیت اجرایی بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده و استقرار نیروی انسانی و دفتر فنی این نهاد، کار بازسازی و مرمت مساجد و حسینیه ها نیز به بنیاد مسکن محول شد.

    وی با تاکید بر اینکه بیناد مسکن مسئول مرمت مساجد و حسینیه های مناطق زلزله زده است، گفت: بنیاد مسکن طرح ها و نقشه های بازسازی این اماکن معنوی را آماده کرده و برای شروع عملیات اجرایی منتظر تزریق اعتبار است.

    عباسیان در ادامه به تخریب بقعه احمد اسحاق سرپلذهاب نیز در پی وقوع این زلزله اشاره کردو گفت: طبق نظر کارشناسی و فنی، بقعه قدیمی در زلزله کاملا آسیب دیده و باید تخریب می شد، اما بخش حسینیه بقعه تنها نیاز به مقاوم سازی داشت.

    وی خاطرنشان کرد: عملیات تخریب بقعه قدیمی کار دشواری بود که ظرف چند ماه انجام شد و بر اساس توافق صورت گرفته با بنیاد مسکن تا هفته آینده نقشه بازسازی بقعه با معماری جدید توسط این نهاد ارائه خواهد شد.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تاکید کرد: از آنجایی که اوقاف پولی برای بازسازی این بقعه ندارد، لذا دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، بنیاد مسکن و استانداری کمک هایی را برای بازسازی آن اختصاص داده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار