مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

کیفیت فرآورده های ساختمانی در ۵۰ سال پیش درجا می زند

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، از رویه تولید فرآورده های ساختمانی در کشور انتقاد کرد و گفت: با رویه فعلی تولید خطر واردات مصالح ساختمانی وجود دارد.

کیفیت فرآورده های ساختمانی در ۵۰ سال پیش درجا می زند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور  با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت فرآورده های ساختمانی برای جذب بازارهای خارجی و توسعه صادرات، گفت: در حال حاضربسیاری از فراورده های ساختمانی اعم از سیمان تولید بیش از نیاز کشور را تجربه می کنند؛ اما به علت استفاده از تکنولوژی قدیمی این محصولات با استقبال چندانی در بازارهای مختلف  رو به رو نمی شوند.

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رشد کیفی محصولات ساختمانی بیش از افزایش کمی آن حائز اهمیت است، افزود: در بسیاری از کشورها سیمان سبز که بیشترین مقاومت و همچنین سازگاری با محیط زیست را دارد تولید می شود در حالی که  همچنان سازوکار تولید سیمان در کشورمان به سبک و سیاق  بیش از 50 سال پیش است.

    اخذ تکنولوژی روز دنیا به همراه واردات علم نوین در حوزه تولید فراورده های ساختمانی ضرورت دارد

    وی با تاکید بر اینکه اخذ تکنولوژی روز دنیا به همراه واردات علم نوین در حوزه تولید فراورده های ساختمانی ضرورت دارد، تصریح کرد: انتقال تکنولوژی بر مبنای نیاز روز و فناوری نوین لازمه صنعت تولید فراورده های ساختمانی است زیرا مدت ها از منسوخ شدن تولیدات فعلی می گذرد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا خواهان ارزان ترین و بهترین کیفیت مصالح ساختمانی هستند، گفت: تولید مصالح ساختمانی در ایران هنوز به مرحله نوین نرسیده از این رو از دست دادن بازارهای جهانی نزدیک است.

    رقبا در پی کسب بازارهای جهانی هستند

    کیان پور با تاکید بر اینکهدر حال حاضر  بسیاری از کشورهای همجوار از جمله عراق، افغانستان و سوریه که در مرحله بازسازی قرار گرفته اند نیاز به تامین مصالح ساختمانی دارند، افزود: اگر ما نتوانیم همسو با نیاز کشورهای متقاضی تولید کنیم به طور حتم بسیاری از کشورهای موفق در این حوزه جایگزین ما خواهند شد.

    وی ادامه داد: صادرات مصالح ساختمانی به کشورهای مختلف زمینه ساز توسعه روابط خواهد بود از این رو دولت باید با حمایت از واحدهای تولیدی در این حوزه سطح تولیدات را افزایش دهد.

    استفاده از فناوری های دانش بنیان در حوزه تولید مصالح ساختمانی لازم است

    کیان پور افزود: استفاده از فناوری های دانش بنیان در حوزه تولید می تواند ناخودآگاه به بهبود وضعیت تولید در کشور و در نتیجه تمایل کشورهای مختلف برای خرید محصولات ساخت داخل بیانجامد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ادامه رویه فعلی در تولید فرآورده های ساختمانی زنگ خطری برای واردات این فراورده ها نیز خواهد بود زیرا اگر کاهش هزینه و همچنین بهبود کیفیت تولیدات مدنظر نباشد به طور حتم سازنده به سمت خرید آن پیش نخواهد رفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو