مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده مردم مینودشت:

انتقال مسئولیت اخذ مالیات بر نقل و انتقال املاک به دفترخانه ها نیازمند مصوبه مجلس

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، عملیاتی شدن مسئولیت اخذ مالیات بر نقل و انتقال املاک به دفترخانه ها را نیازمند مصوبه مجلس دانست و گفت: نباید به بحرانی تر شدن وضعیت بازار مسکن دامن بزنیم.

انتقال مسئولیت اخذ مالیات بر نقل و انتقال املاک به دفترخانه ها نیازمند مصوبه مجلس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، شهرام کوسه غراوی با اشاره به تصمیم اخیر سازمان امور مالیاتی برای برون سپاری مسئولیت اخذ مالیات بر نقل و انتقال املاک به دفترخانه ها، گفت: این اقدام به افزایش فرارهای مالیاتی و سایر تخلفات می انجامد.

    نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید در خصوص برون سپاری مسئولیت اخذ مالیات از نقل و انتقال املاک به دفترخانه ها همه جوانب کار را بررسی کند، افزود: در صورت لزوم برون سپاری این مسئولیت برای 6 ماه به برخی دفترخانه ها برای بررسی جوانب کار انجام شود و در صورت اجرای صحیح آن ادامه رویه بلامانع است.

    نباید شرایطی برای افزایش فرارهای مالیاتی فراهم شود

    کوسه غراوی با تاکید بر اینکه نباید شرایطی برای افزایش فرارهای مالیاتی فراهم شود، تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی باید مسئولیت اخذ مالیات را خود بر عهده گرفته و از وقوع تخلفات احتمالی در این حوزه جلوگیری کند.

    وی با بیان اینکه دولت نباید بر اجرای برخی تصمیمات که خود مفسده زا است اصرار کند، گفت: ماهیت سازمان امور مالیاتی اخذ مالیات بوده و واگذاری آن به هیچ ارگان و دستگاهی به صلاح نیست.

    بررسی دقیق پیشنهادها برای کاهش تبعات احتمالی آن ضروری است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه سازمان امور مالیاتی واگذاری مسئولیت اخذ مالیات به دفترخانه ها را پیشنهاد داده است، افزود: اجرای این پیشنهاد نیازمند طی کردن پروسه ای بوده تا تبعات احتمالی آن بررسی شود.

    کوسه غراوی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی باید با تدوین لایحه ای خواستار بررسی موضوع مذکور در مجلس باشد در غیر این صورت و بدون اخذ نظر نمایندگان این مهم قابلیت اجرا نخواهد داشت.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد و بازار مسکن نباید دست به اقداماتی بزنیم که شرایط بحرانی تر شود از این رو قبل از اجرای این مهم باید جوانب آن مورد بررسی کارشناسانه واقع شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار