مدیران خودروعصر اعتبار

مجلس مقابل گرانی‌ها می‌ایستد

طرح خرید و اجاره مسکن در کمیسیون عمران بررسی می‌شود

عصر ساختمان- عضو کمیسون عمران مجلس گفت: درکشورهای دیگر مردم ۲۰ درصد از درآمدشان را صرف خرید خانه می‌کنند، اما درایران ۸۰ درصد از درآمد مردم صرف خرید خانه یا اجاره می‌شود.

طرح خرید و اجاره مسکن در کمیسیون عمران بررسی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از رویداد 24، داغ شدن بازار اجاره‌بها روزهای گرم تیرماه امسال همراه با مشتریان مسکن را حسابی نقره‌داغ کرد. این روزها با افزایش شدید قیمت اجاره بهای مسکن پیدا شدن خانه‌هایی با قیمت مناسب یافتن سوزن در انبار کاه شده است. قیمت‌های سرسام‌آور اجاره‌بها توان مردم را نسبت به سال قبل به طور چشمگیری کاهش داده و آنها را به فکر حاشیه نشینی انداخته است. بر پایه گفته کارشناسان، اجاره‌نشین‌ها برای تمدید قراردادهای خود، پرداخت دست‌کم 20 تا 30 درصد اضافه‌تر از اجاره‌بهای سال 96 را باید پرداخت کنند.

    گفته می‌شود دولت برای کنترل قیمت بازار مسکن دست به کار شده و قرار است با روش دستوری و نظارت سازمان تعزیرات از رشد شتابان آن جلوگیری کند.

    بررسی طرح چگونگی خرید مسکن با استفاده از میزان درآمد

    عبدالکریم حسین‌زاده عضو کمسیون عمران مجلس به رویداد24 می‌گوید: مجلس قرار است به موضوع بالابودن قیمت مسکن و اجاره بها ورود کند. دولت نیز در حال تهیه لایحه برای دخالت در بازار مسکن و کنترل قیمت‌هاست که البته هنوز تقدیم کمسیون عمران نشده است.

    او خبر از اجرایی شدن یک طرح جدید داد و گفت: در حال آماده‌سازی یک طرح کارآمد در کمسیون عمران هستیم که در آن با انجام مطالعات تطبیقی با کشورهای دیگر بر میزان درآمد مردم در خرید مسکن تمرکز کرده‌ایم که پس از پایان، آن را برای حل معضل گرانی مسکن به کار خواهیم گرفت.

    مسکن کالای مصرفی است

    حسین‌زاده خاطرنشان کرد: مسکن کالای سرمایه‌ای نیست بلکه کالایی مصرفی است و نباید به چشم سرمایه‌گذاری به آن نگاه شود و مشکل اصلی مسکن در کشور ما ازهمین نگاه نشات می‌گیرد.

    او گفت: درکشورهای دیگر وام مسکن برای اقشار مختلف متناسب با درآمدشان و در اقساط بلندمدت صورت می‌گیرد اما درکشور ما وام‌های مسکن برای همه اقشار با هر نوع درآمد یکسان است، به همین جهت در این طرح با کارکردن بر توان اقتصادی مردم و طبقات مختلف درآمدی و اقساط بلندمدت بتوانیم بر قدرت خرید مردم تاثیرگذار باشیم.

    عضو خانه ملت افزود: در کشورهای دیگر مردم 20 درصد از درآمدشان را صرف خرید خانه می‌کنند اما در ایران 80 درصد از درآمد مردم صرف خرید خانه یا اجاره‌خانه می‌‎شود که این اصلا درست نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار