مدیران خودروعصر اعتبار

شرایط جدید دریافت وام مسکن با اقساط ۲۰ ساله + جزئیات

عصر ساختمان- هر آنچه از باید و نباید های دریافت وام مسکن لازم است ، در این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید. اگر قصد خرید مسکن و دریافت وام مسکن را دارید حتما این خبر را به طور کامل مطالعه کنید.

شرایط جدید دریافت وام مسکن با اقساط ۲۰ ساله + جزئیات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در جامعه امروزی یکی از مشکلات اصلی جوانان و اکثر مردم خرید مسکن است. شاید شما هم یکی از این افراد باشید که درآمد کافی برای خرید خانه نداشته باشید. در این رابطه ما روشی را برای شما معرفی می کنیم که دولت برای آسایش و کمک به مستاجران این راهکار را ارائه کرده است. در این حالت شما می توانید اقدام به دریافت "وام مسکن" کنید. دریافت کردن وام مسکن شرایط زیادی دارد که باید قبل از دریافت آن با این شرایط و جزئیات مربوط  آشنا شوید پس به این منظور با ما همراه باشید.
    وام مسکن از طرف کدام بانک صادر می شود؟

    در سال 95 معمولا هیچ یک از بانک های دولتی و خصوصی مایل به حضور در بخش مسکن نشده بودند. اما بانک ملی اعلام کرد که  می تواند در این زمینه فعالیت داشته باشد، هم چنین اعلام کرد که پس از انجام فرآیند های بروکراتیک پذیرش اوراق درنهاد های ناظر بر بازار سرمایه، وام مسکن را به افرادی که این اوراق را از طریق فرابورس تهیه کرده اند پرداخت کند.

    به دلیل این که وام مسکن دارای سود تسهیلات بسیار پایینی است و زمان باز پرداخت آن تا 20 سال نیز می رسد و بسیار طولانی است از طرف بانک های دیگر پذیرش نشد، اما بانک ملی تنها بانکی است که با اصرار دولت این امر را قبول کرد.
    نحوه دریافت کردن وام مسکن چه شرایطی دارد؟

    برای این که بتوانید از بانک ملی وام مسکن دریافت کنید، باید 18 میلیون و 200 هزار تومان را به مدت 120 ماه که حدود 10 سال می شود را در بانک سپرده گذاری کنید تا بتوانید وام 60 میلیون تومانی در یافت کنید که سود آن 17.5 درصد و بازپرداخت آن 12 ساله است. در این نوع طرح ماهانه به شما یک برگه تسهیلات مسکن 500 هزار تومانی در ازای سود سپرده واگذار می کنند که می توانید از طریق آن از بانک ملی به همین مقدار وام مسکن دریافت کنید و یا حتی می توانید این برگه ها را در فرابورس به فروش برسانید.
    روش های سرمایه گذاری در بانک برای دریافت وام مسکن

    در بخش بالا اولین روش سپرده گذاری و دریافت وام توضیح داده شد که در این بخش روش دیگری نیز در اختیار شما قرار می گیرد. در روشی دیگر برای دریافت وام مسکن می توانید متفاوت عمل کنید. به عبارتی می توانید 22 میلیون و 300 هزار تومان در بانک ملی سپرده گذاری کنید  و در پایان ماه سوم یک برگه تسهیلات 500 هزار تومان مسکن و بعد از ماه چهارم به بعد ، هر ماه یک برگه تسهیلات مسکن به شما داده می شود که سود وام در این حالت 12 درصد است.
    تفاوت وام مسکن بانک ملی با بانک تخصصی عامل بخش مسکن در چیست؟

    دریافت وام مسکن از بانک ملی با بانک تخصصی عامل بخش مسکن تفاوت هایی دارد که در این بخش به این مورد اشاره می کنیم. اصلی ترین این تفاوت وام جعاله است. اگرچه هر دو بانک ذکر شده به تمامی متقاضیان دریافت وام مسکن، وام جعاله را نیز هم زمان با آن پرداخت می کنند اما وام جعاله ای که از طرف بانک ملی پرداخت می شود 10 میلیون تومان با بازپرداخت 3 ساله است. وام جعاله بانک تخصصی عامل بخش مسکن 20 میلیون تومان با بازپرداخت 5 ساله است.

    البته یکی از شباهت های دو بانک ذکر شده، این است که زوجین می توانند از محل اوراق حساب سپرده ممتاز وام دریافت کنند که تا سقف 100 میلیون تومان خواهد بود.
    چگونه می توانید وام مسکن با اقساط 20 ساله دریافت کنید؟

    به گفته مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، برای تقویت توان اقتصادی افرادی که متقاضی وام مسکن هستند به خصوص در بافت های فرسوده شهر ها، مدت زمان دریافت تسهیلات را از محل صندوق پس انداز مسکن یکم را به چهار یا پنج ماه کاهش دهند و باز پرداخت این تسهیلات را 20 ساله کنند و هم چنین همزمان نرخ سود تسهیلات را یک تا دو درصد کاهش دهند. به این ترتیب متقاضیان دریافت وام مسکن می توانند با بازپرداخت و اقساط بلند مدت این وام را دریافت کنند.


    با چه شرایط می توانید از محل صندوق پس اندازمسکن، وام مسکن دریافت کنید؟

    برای این کار باید شرایط زیر رعایت کنید:

        حساب صندوق پس انداز مسکن یکم افتتاح کنید.
        از تاریخ افتتاح حساب باید 12 ماه بگذرد.
        برای این منظور باید چک برگشتی نداشته باشید و بدهی های سررسیده را تسویه کنید.
        هم چنین می توانید وام جعاله نیز دریافت کنید.
        باید توسط حکم استخدامی، فیش حقوقی و ... توان خود را برای پرداخت اقساط وام نشان دهید.
        می توانید همراه با نزدیکان خود افتتاح حساب کنید و پس از دریافت وام، آن را بین خود تقسیم کنید.
        هم چنین می توانید حساب صندوق پس انداز مسکن خود را به شهر های دیگر منتقل کنید.


    صندوق پس انداز مسکن برای دریافت وام مسکن چه ویژگی هایی دارد؟

    دریافت وام مسکن از صندوق پس انداز مسکن ویژگی هایی دارد که باید با آن ها آشنا شوید. این خصوصیات عبارتند از:

        سقف تسهیلات معادل با 80 میلیون تومان در شهر های بزرگی مانند تهران است.
        سقف تسهیلات در دیگر شهر ها معادل با 40 میلیون تومان است.
        حداقل مدت انتظار اولیه حدود 12ماه است.
        مدت بازپرداخت وام مسکن در این حالت حداکثر 12سال است.
        روش هایی که برای بازپرداخت آن در نظر گرفته شده است روش های آسان و ساده ای می باشد. به عبارتی می توان آن ها را با روش های پلکانی سالانه و دوره ای پرداخت کرد.

    با ویژگی ها و شرایط دریافت وام مسکن در انواع بازپرداخت ها آشنا شدید. این مقاله را بیشتر برای افرادی که مستجر هستند و یا زوج های جوانی که تازه ازدواج کرده اند و با مشکل مسکن مواجه شده اند آماده کردیم تا بتوانند با شرایط  آن ها آشنا شوند.  پس اگر شما هم به وام مسکن نیازمند هستید همین الان اقدام به دریافت آن کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو