مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سرام آرا در گفت و گو با عصر ساختمان مطرح کرد:

وحدت در بین صنعتگران صادرات را سامان می‌دهد

عصر ساختمان- امروزه در صنعت کاشی و سرامیک کشور، در سطوح مختلفی از کیفیت های بالا تا پایین محصولات کالایی تولید می‌شود که متاسفانه کنترل های دقیقی صورت نمی گیرد. بعضا دچار این مشکل می‌شویم که در بازارهای صادراتی محصولات ضعیف تر وارد می‌شود که در نتیجه نام کاشی ایران که می‌تواند همواره بدرخشد را خراب می کند.

وحدت در بین صنعتگران صادرات را سامان می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، مهندس آهنی‌ها یکی از مدیران با سابقه و بسیار تاثیر گذار صنعت کاشی و سرامیک و رییس هیئت مدیره شرکت سرام آرا نظرات جامعی در خصوص فعالیت شرکت های فعال در این حوزه برای افزایش بهره وری و ایجاد ارزش افزوده دارد که در ادامه میخوانید:
    مدت کوتاهی است از برگزاری نمایشگاه کاشی و سرامیک گذشته است، برگزاری نمایشگاه ها چه مزایایی برای صنعت دارد؟
    درصنعت کاشی و سرامیک انواع طرح‌ها، ایده‌ها و نوآوری‌ها حائز اهمیت است. برگزاری نمایشگاه‌ها امری بسیار ضروری است اما بحث‌هایی در رابطه با برگزاری نمایشگاههای این چنینی وجود دارد، امسال در سالی که سال حمایت از کالای ایرانی است، مشکلات عدیده‌ای در بخش صنعت داشته‌ایم که این دلیلی شد تا بسیاری از مجموعه‌های ما نتوانند استقبال کافی را از نمایشگاه داشته باشند. البته که نمایشگاه در سطح قابل قبولی برگزار شد، اما واقعیت این است که نسبت به سالهای گذشته و آن طور که در سطح نام ایران و توانمندی های کشورمان است، نبود. بحث دیگری که وجود دارد این است که امروز مسئولین ذیربط باید حمایت از تولید را در دستورکارخود قراردهند. اکثر مجموعه‌های ما توانستند مبلغ اندکی را برای خرید مواد اولیه از سیستم مجاری ارزی جدید جذب کنند، در حالی که متاسفانه ارزهای بسیار زیادی برای کالاهایی که عملاً مصرفی و در درجه اهمیت کمتری به نسبت مواد اولیه تولیدی هستند صرف شد. با اعتقادی که مدیران ما به این صورت نسبت به واردات دارند نمیتوان از تولید ملی به این صورت حمایت کرد. تا زمانی‌که تفکر مدیران ما تغییر نکند قطع به یقین نمی‌توانیم از تولید حمایت کنیم. ایران می‌تواند با حمایت از تولید، پوشش منطقه‌ای، اشتغال مناسبی ایجاد کند و به جایگاه خوبی دست پیدا‌ کند.
    در حال حاضر باید چه اقداماتی صورت بگیرد؟
    در مرحله اول مستلزم اصلاح اعتقاد مدیران اجرایی است، همچنین مدیران مقننه ما در مجلس باید به گونه ای قوانین را پایه گذاری کنند که در کشور تولید محور بودن و صادرات محور بودن ارزش ‌شود.
    چه توصیه ای به مدیران جهت توسعه بازارهای صادراتی دارید؟
    امروزه در صنعت کاشی و سرامیک کشور، در سطوح مختلفی از کیفیت های بالا تا پایین محصولات کالایی تولید می‌شود که متاسفانه کنترل های دقیقی صورت نمی گیرد. بعضا دچار این مشکل می‌شویم که در بازارهای صادراتی محصولات ضعیف تر وارد می‌شود که در نتیجه نام کاشی ایران که می‌تواند همواره بدرخشد را خراب می کند.
    همچنین میانگین قیمت‌های فروش ما در سطح بازارهای صادراتی بسیار پایین تر از آن چیزی است که باید باشد. امیدوارم با همدلی در بین صنعتگران و انجمن‌های مختلف، هم انجمن تولیدکنندگان هم مصرف کنندگان و توزیع کنندگان، بتوانند یک کنسرسیوم کنار این قضیه تبیین کنند تا محصولات با یک اندازه کیفی مناسبی وارد بازارهای صادراتی شود تا بتوانیم در این بازار صادراتی جایگاه خود را پیدا کنیم.
    در حال حاضر، به نسبت بازاری که مثلا کشور ترکیه دارد، دارای قیمت‌های پایین‌تری هستیم،گفتنی است که در این بازارها صادرات داریم امابا قیمتی بسیار پایین تر از نرخ معمول.
    دروضعیت کنونی که تحریم‌ها و نوسانات ارزی فشار زیادی به صنعتگران وارد کرده چه پیشنهادی در جهت حفظ وحدت و همدلی صاحبان صنعت بویژه کاشی و سرامیک دارید؟
    یکی ازمباحثی که می تواند زمینه وحدت بین صنعتگران را زیاد کند، توجه و گوش دادن مسئولین به صحبت های آنهاست. چنانچه صنعتگران ببینند که از طریق مجاری و سیستم‌های تشکل‌های صنفی می‌توانند به نتایج منطقی، درست و اصولی دست پیدا کنند قطعاً این اتحاد افزایش پیدا خواهد کرد، اما اگر مسئولین به تشکل‌ها توجه نکنند و مباحث درست و اصولی مطرح شده را برآورده نکنند، طبیعتاً زمینه پراکندگی فراهم می‌شود. با این حال معتقدم تولیدکنندگان در هر صورت باید کنار هم بایستند و بحث‌های اصولی خود را قاطعانه پیگیری کنند که قطعا می‌توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار