مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعانل شرکت آپادانا سرام در گفت و گو با عصر ساختمان مطرح کرد:

گذر موفق از دوران تحریم با همبستگی میسر می شود

عصر ساختمان- مهندس نجفی یکی از مدیران با تجربه صنعت کاشی و سرامیک توانسته سهم قابل توجهی از بازار را به محصولات مجموعه تحت مدیریت خود اختصاص دهد.

گذر موفق از دوران تحریم با همبستگی میسر می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، نمایشگاه کاشی و سرامیک بهانه ای شد تا گفت و گویی با این مدیر با تجربه داشته باشیم که در ادامه میخوانید.
    آپادانا سرام در حال حاضر چه جایگاهی در این صنعت دارد؟
    مجموعه آپاداناسرام بزرگترین تولید کننده کاشی و سرامیک ایران در سه مجموعه دیواری، گرانیتی و محصولات پرسلانی، با زیر مجموعه گرانیت لیا که در بخش تولید کاشی دکوراتیو است، که به عنوان بزرگترین جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت کاشی و سرامیک در ایران در استان قزوین واقع شده است.
    بیست و پنجمین نمایشگاه کاشی و سرامیک را چگونه ارزیابی میکنید؟
    آپاداناسرام در چند دوره اخیر حضوری کمرنگ در نمایشگاه داشته است، اما امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بحث تولید کالای با کیفیت و با توجه به شعار سال که کالای با کیفیت متناسب با مصرف بازار داخلی و صادراتی است، با رویکردی صادرات محور در بیست و پنجمین نمایشگاه کاشی سرامیک ایران شرکت کرده‌است و با عرضه افکت‌ها و محصولاتی سایزهای جدید، امیدواریم بتوانیم معرفی خوبی به مخاطبین این حوزه و توسعه شبکه صادراتی داشته باشیم.
    اشاره کردید به بازار صادراتی، در حال حاضر آپاداناسرام به کدام کشورها صادرات دارد؟
    ما در هشت ماه گذشته بیش از 35 درصد محصولات تولیدی خود را به کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، گرجستان، آلمان و سایر کشورهای حوزه CIS صادر کردیم که خوشبختانه با رویکرد کیفی که در پیش گرفته‌ایم با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است.
    آیا برنامه ای برای افزایش صادرات دارید؟
    اگر موانعی که در سر راه صادرات است مانند مباحث ارزی و انتقال و مباحثی از از این قبیل برطرف گردد هم اکنون به جرئت می‌توانم اعلام کنم که با ظرفیت 3 برابری می‌توانیم صادرات داشته باشیم.
    در حال حاضر با توجه به مسائل ارز و تحریم‌ها، مشکلاتی برای فعالان اصناف مختلف بوجود آمده، نظر شما در این رابطه چیست و چه ساز و کاری به خصوص در صنعت کاشی و سرامیک باید اتخاذ گردد؟
    باتوجه به پتانسیل و ظرفیت ایجاد شده در صنعت کاشی و سرامیک ایران و همچنین وضعیت استراتژیک ایران در بین کشورهای همسایه، بازاری به میزان حداقل 300 میلیون نفر را پیرامون خود داریم، با توجه به قیمت تمام‌شده کالاها و کیفیت خوبی که محصولات ایرانی دارا است و همچنین ارتباط خوبی که در این چند ساله برقرار شده، چنانچه انجمن صنفی وسایر شرکای ما یعنی تولیدکنندگان بتوانند در ثبات قیمت‌ها و بازار وحدت داشته باشند و همدیگر را به قول معروف تخریب نکنند، همگرایی مضاعفی به عمل بیاد که این تحریم، تاثیر منفی بر صنعت نگذارد. متاسفانه اگر عکس العمل مثبتی نشان ندهیم به زودی سایر کشورها جای مارا خواهند گرفت و در آن صورت، برای برگشت به این بازار و به دست آوردن مجدد سهم بازار با مشکلات و چالش‌های زیادی برای این ظرفیت تولید مواجه خواهیم شد.
    امیدوارم مباحث تحریم، ارز و تامین مواد اولیه نتواند تاثیر منفی بر روند رو به رشدی که این صنعت در پیش دارد، بگذارد. صنعت کاشی و سرامیک می‌تواند ارزآوری، اشتغالزایی و به تبع آن نتایج مثبت اقتصادی را برای کشور به همراه داشته باشد، امید است با انسجام و همگرایی فکری بتوانیم این صنعت را به جای خودش و آن چیزی که مورد انتظار اهداف اقتصادی است، برسانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار