مدیران خودروعصر اعتبار

IDC بررسی کرد

رقابت دستیارهای صوتی در خانه‌های هوشمند

عصر ساختمان- بازار جهانی دستگاه‌های مخصوص خانه‌های هوشمند شامل اسپیکرهای هوشمند، ترموستات‌ها، لامپ‌ها و...روند رو به رشدی را در این سال‌ها طی کرده است. حالا کارشناسان و تحلیلگران این بازار معتقدند فرصت‌های رقابتی جدید در این بازار باعث تسریع روند آن می‌‌شود.

رقابت دستیارهای صوتی در خانه‌های هوشمند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» ، جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرده است که میزان صادرات جهانی انواع ابزارهای خانه‌های هوشمند تا پایان سال 2018 به 5/ 549 میلیون دستگاه خواهد رسید که این رقم در مقایسه با سال میلادی گذشته رشد سالانه 8/ 26 درصدی خواهد داشت. کارشناسان معتقدند که دو دسته محصول پرطرفدار این بازار یعنی اسپیکرهای هوشمند و سیستم‌های هوشمند سرگرمی ویدئویی 71 درصد کل بازار ابزارهای خانه‌های هوشمند را در سال 2018 در اختیار خواهند داشت و این رقم تا سال 2022 با متوسط نرخ رشد سالانه 12 درصدی رشد خواهد کرد.

    محصولات هوشمند سرگرمی ویدئویی که شامل تلویزیون‌های هوشمند و آداپتورهای رسانه دیجیتال هستند، بیشترین بخش بازار محصولات خانه‌های هوشمند هستند که انتظار می‌رود همچنان این جایگاه را تا سال 2022 حفظ کنند. جیتش عبرانی یکی از کارشناسان IDC در این مورد می‌گوید: «تلویزیون‌ها رسانه اصلی بسیاری از خانه‌ها هستند. سازندگان دستگاه‌ها و پلت‌فرم‌ها برای جلب‌توجه کاربران با گنجاندن دستیارهای صوتی هوشمند و خدمات دیگر، با یکدیگر رقابت می‌کنند. در حالی که دستیار صوتی هوشمند الکسای آمازون حاکمیت بازار دستیارهای هوشمند را در اختیار دارد، انتظار می‌رود گوگل آسیستانت به دنبال افزایش تعداد برندهای بین‌المللی که از آن در محصولاتشان بهره می‌برند، در آینده جایگاه برتر این بازار را از آن خود کرده و الکسا را کنار بگذارد.»

    اگرچه تعداد تلویزیون‌های مبتنی بر دستیارهای صوتی هوشمند همچنان کمتر از اسپیکرهای هوشمند است، انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور تعداد این تلویزیون‌ها افزایش پیدا کند و به این ترتیب دسترسی به دستیارهای صوتی هوشمند در خانه‌ها راحت‌تر شود. در واقع پیش‌بینی می‌شود که شرکت‌های تولیدکننده در سال‌های آینده بیشتر به سمت استفاده از دستیارهای صوتی هوشمند در محصولاتشان بروند. عرضه Fire TV Cube با دستیار صوتی الکسا از سوی آمازون و سری تلویزیون‌های 2018 OLED و LCDهای Super UHD شرکت LG با دستیار صوتی گوگل آسیستانت، گواه خوبی برای این اتفاق هستند.

    علاوه بر اسپیکرهای هوشمند و سیستم‌های هوشمند سرگرمی ویدئویی، دیگر محصولات ویژه خانه‌های هوشمند هم با این روند رشد همراه خواهند شد. IDC انتظار دارد که بازار محصولات امنیت و پیگیری خانه هم رشد قابل‌توجهی را تجربه کنند. خرید استارت‌آپ Ring که تولیدکننده زنگ درهای هوشمند خانگی است از سوی شرکت آمازون، نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید و استفاده از چنین محصولاتی در سال‌های آینده افزایش خواهد داشت.  این در حالی است که شرکت گوگل هم در سال‌های اخیر با خرید شرکت Nest که تولیدکننده ترموستات هوشمند است، یک قدم به سمت همراهی با این بازار در آینده برداشته است. در نهایت بررسی‌های IDC نشان می‌دهد محصولاتی مانند ترموستات‌های هوشمند، لامپ و زنگ درهای هوشمند خانگی در فاصله سال‌های 2018 تا 2022 متوسط نرخ رشد سالانه 3/ 25درصدی را تجربه کرده و اهمیت بیشتری در بازار محصولات ویژه خانه‌های هوشمند پیدا کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار