مدیران خودروعصر اعتبار

موافقت با پیشنهاد‌ تکمیل‌ زیر ساخت‌ مسکن‌مهر

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس از پیشنهاد کمیته ویژه مجلس برای تامین منابع مورد نیاز زیر ساخت‌های مسکن مهر شهرهای جدید پرند و پردیس و موافقت وزارت نیرو با این پیشنهاد خبر داد.

موافقت با پیشنهاد‌ تکمیل‌ زیر ساخت‌ مسکن‌مهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، علیرضا خسروی از بررسی راهکاری به منظور حل مشکل مسکن مهر پرند و پردیس خبر داد و گفت: پیشنهاد ما این است که واحدهای آماده، تحویل مردم شده و متقاضیان هم ساکن این واحدها شوند، زیرا در این صورت بخشی از هزینه‌های تحمیلی به ویژه برای اجاره‌نشین‌های متقاضی مسکن مهر کاهش می‌یابد.

    وی با اشاره به موافقت مدیران فعلی بخش مسکن به ویژه پردیس و پرند با این پیشنهاد افزود: طبق رایزنی‌هایی که با دوستانمان در وزارت نیرو و نفت داشتیم، برآوردی از هزینه‌های انشعاب انجام شد بدین معنا که در این جلسات از آنها سئوال شد که چقدر برای تکمیل آب، برق و گاز پول نیاز دارند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس مثال زد: به فرض مثال اگر یک میلیون تومان هزینه نیاز بود، ما اعلام کردیم که این مبلغ را تا سقف دو میلیون تومان به اضافه هزینه‌های جانبی از جمله پست‌های برق، انتقال آب، تصفیه خانه و ... در نظر خواهیم گرفت یعنی برای هر واحد دو میلیون تومان هزینه آب، برق و گاز در نظر گرفته شده اما نکته مهم این است که بازپرداخت آن به صورت پنج ساله خواهد بود.

    خسروی در توضیح بیشتر یادآور شد: بر این اساس تفاهمنامه‌ای پنج ساله‌ای با وزارتخانه‌های مربوطه نوشته می‌شود که این مبلغ به صورت ماهیانه بر روی فیش‌های آب، برق و گاز افزوده خواهد شد و این پول طی پنج سال به دولت تحویل می‌شود.

    این نماینده مجلس تصریح کرد: به نظرم دوستان ما در وزارت نیرو هم این طرح را پذیرفته‌اند چون هم رقم بالاتری خواهند گرفت و هم به تکمیل زیرساخت‌ها در زمان فعلی می‌پردازند.

    به گفته وی در سایر شهرها واحدهای مسکن مهر در حال تکمیل شدن هستند، مشکل خاصی وجود ندارد و مشکلات اصلی در دو شهر جدید پردیس و پرند است.

    خسروی افزود: به نظر می‌رسد که در جلسه بعدی این راهکار نهایی شود زیرا این راهکار مورد استقبال طرفین هم قرار گرفته است.

    وی همچنین ادامه داد که به احتمال زیاد هفته جاری در جلسه‌ای به میزبانی مجلس این موضوع نهایی خواهد شد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه با اجرای این طرح بخشی از دغدغه‌‌ها به ویژه در پردیس و پرند برطرف می‌شود، اظهار داشت: این دو پروژه بسیار عقب هستند و باید کمک شود که به سرانجام برسند زیرا ما بر این اعتقاد هستیم که اگر مشکل مسکن مهر پردیس و پرند حل شود مشکل سایر پروژه‌های مسکن مهر نیز حل خواهد شد.

    وی افزود: پردیس و پرند در کنار تهران هستند و شرایط تهران با جاهای دیگر کشور فرق می‌کند، در حال حاضر عمده بحث خرید و فروش مسکن در تهران اتفاق می‌افتد که چیزی حدود 35 تا 40 درصد است و مابقی در حدود 8 کلانشهر و هزار و خورده‌ای شهر تقسیم می‌شود که اصلا قابل مقایسه نیست.

    نماینده سمنان در مجلس یادآور شد: در پردیس از 80 هزار واحد مسکونی 8 هزار واحد مسکونی و در پرند از 100 هزار واحد مسکونی حدود 50 هزار واحد تحویل شده است.

    وی با بیان اینکه پرداخت اقساطی مشکل این دو بخش را حل خواهد کرد، ابراز امیدواری کرد که قبل از اتمام دوره دولت یازدهم پرونده مسکن مهر بسته شود و به سمت ایده‌هایی جدید همچون مسکن اجتماعی، مسکن حمایتی و..... پیش برویم.

    عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: کسی از خارج کشور این پروژه را برای ما تکمیل نمی‌کند بنابراین ما خودمان می‌بایست بحث مسکن مهر را تکمیل کنیم و بخشی از این موضوع هم به خود مردم برمی‌گردد که باید کمک کنند.

    به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس هر چه پروژه مسکن مهر به طول بیانجامد قیمت تمام شده واحدها نیز بالاتر خواهد رفت.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار