مدیران خودروعصر اعتبار

تاکید بر ارسال برنامه‌های دستگاه‌های تابعه به معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع

عصر ساختمان- معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در جلسه نظام پایش برنامه‌های وزارتخانه با بیان اینکه «اعضا و نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه تا پایان هفته برنامه‌های خود را به دفتر معاونت برنامه‌ریزی ارسال کنند.» گفت: در نظر داریم در پایان دو هفته آینده برنامه‌های سال ۹۷ به همراه برنامه ۵ ساله ششم توسعه آماده و پایش شوند.

تاکید بر ارسال برنامه‌های دستگاه‌های تابعه به معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جلسه نظام پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی به ریاست امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با حضور اعضا و نمایندگان معاونت‌های برنامه‌ریزی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

    مهدی قربانی مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌ها در جریان ارائه گزارش‌ مربوطه اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی 73 تکلیف قانونی در بخش حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی دارد که 42 تکلیف مربوط بخش حمل‌ونقل و 31 تکلیف مربوط به بخش مسکن است. در بخش حمل‌ونقل 23 تکلیف مربوط به برنامه‌های توسعه‌ای و 19 تکلیف مربوط به برنامه ششم توسعه و در بخش مسکن 31 تکلیف مربوط به برنامه‌های توسعه‌ای و 7 تکلیف مربوطه به احکام دائمی است.

    وی افزود: از 73 برنامه تکلیفی وزارت راه و شهرسازی 50 مورد مطابق برنامه و 18 مورد عقب‌تر از برنامه قرار دارد و 5 مورد نیز جزو وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

    مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌ها بیات داشت: تعداد احکام دائمی وزارت راه و شهرسازی 37 عدد و تعداد تکالیف قانون برنامه ششم توسعه 36 عدد است، با توجه به اینکه برخی از احکام و تکالیف دارای بیش از یک دستگاه اجرایی است، لذا بر اساس دستگاه‌های متولی بخش حمل‌ونقل و مسکن‌وشهرسازی 90 عدد است.

    قربانی خاطرنشان کرد: گزارش کاملی به تفکیک شرکت‌ها و سازمان‌ها از عملکرد آن‌ها و میزان مطابقت یا عقب‌ماندگی و دلایل آن از برنامه‌های تکلیفی تهیه شده است.

    وی با اشاره به پیش‌بینی شاخص‌های کمی برنامه ششم توسعه گفت: متوسط درصد تحقق شاخص‌های کمی حمل‌ونقل 74 درصد است که 24 درصد از شاخص‌های زیرساختی،‌81 درصد در شاخص‌های عملکردی، 81 درصد در شاخص‌های ناوگان و 62 درصد به‌طور مجزا سازمان هواشناسی پیشرفته داشته‌اند.

    در ادامه جلسه لیلا دژمان معاون دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌ها گزارشی از تصویب شاخص‌های KPI وزارت راه و شهرسازی ارائه کرد و در رابطه با این گزارش بیان داشت: با هماهنگی دفاتر آمار و برنامه‌ریزی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی شاخص‌ها پیشنهاد شد و پس از دریافت اطلاعات و انتقال آن‌ها در سامانه‌ نظارت آنلاین داشبورد مدیریتی، عملکرد هر یک از دستگاه‌های تابعه رسد می‌شوند.

    وی افزود: سال گذشته در سامانه داشبورد مدیریتی، تعدادی از شاخص‌ها ثبت شد و بخش تصویر بخشی حمل‌ونقل هر حوزه با شاخص‌های کمی تعیین‌شده در مقایسه با عملکرد سال قبل مشخص می‌شد کجا عقب‌تر و کجاها مطابق برنامه است.

    دژمان در ادامه گفت: در حال حاضر 96 شاخص در بخش حمل‌ونقل و 85 شاخص در بخش مسکن و شهرسازی تدوین شده‌اند. در بخش حمل‌ونقل 35 مورد مربوط به احکام کمی برنامه ششم است و 58 مورد دیگر اقلامی هستند که با عملکرد جاری سازمان‌ها ارتباط دارند و برای آن‌ها نیز برنامه‌ای تدوین شده است.

    معاون دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌ها بیان داشت: از 96 شاخص بخش حمل‌ونقل 21 مورد در سازمان راهداری، 21 مورد شرکت راه‌آهن، 4 مورد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، 10 مورد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، 10 مورد سازمان بنادر و دریانوردی، 4 مورد سازمان هواشناسی و 10 مورد نیز مربوطه به سازمان هواپیمایی کشوری است.

    در ادامه این جلسه امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی خطاب به اعضا و نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه تأکید کرد: تا پایان هفته برنامه‌های خود را به دفتر معاونت برنامه‌ریزی ارسال کنند. در نظر داریم در پایان دو هفته آینده برنامه‌های سال 97 به همراه برنامه 5 ساله ششم توسعه آماده و پایش شوند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در فرایند جدید مباحث باید تفکیک و تکالیف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و شرکت راه‌آهن به‌صورت جداگانه بارگذاری شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار