مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

اتحادیه مشاوران املاک از استارتاپ های مسکن حمایت می کند

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: ما مخالف توسعه استارتاپ های مسکن نیستیم، ولی می گوییم نباید رشد این استارتاپها نقش مشاوران املاک را حذف کند.

اتحادیه مشاوران املاک از استارتاپ های مسکن حمایت می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، مصطفی‌قلی خسروی در سمینار رقابت های استارت آپی در دانشگاه شهید شمسی پور تهران  گفت: ما مخالف فعالیت جوانان در استارت آپ ها نیستیم و از این فعالیت های دانش بنیان حمایت می کنیم. دوران مقابله با اپلیکیشن های معرفی املاک گذشته است و امروز باید پیشرفت تکنولوژی را پذیرفت و در همین راستا با تعامل حرکت کرد.

    وی اظهار داشت: من عاشق این استارت آپ ها هستم ولی خطرات پیش روی آنها را هم گوشزد می کنم. حذف دلال از معاملات، باعث می شود تا انجام معاملات توسط افراد ناآشنا انجام شود و این امر در موارد بسیاری خریداران یا فروشندگان را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران افزود: ما می گوییم این استارت آپ ها نقش مشاوران املاک را حذف نکنند، تا آسیبی به بدنه اقتصادی کشور وارد نشود.

    خسروی گفت: قانون مدنی و تجارت در سال 1317 نوشته شده و ما 40 سال است می خواهیم تغییرات زیادی در آن وارد و بسیاری از مشکلات آن اصلاح شود، اما تا به امروز در این تغییر موفق نبوده ایم. در سال های 68، 86 و 91 ما سه جهش در قیمت مسکن داشته ایم و همه مشکلات اقتصادی کشور را در بخش مسکن می دانند، در صورتی که اینطور نیست و اگر هم باشد، مشاوران املاک مسئولیتی بر تغییر قیمت های مسکن ندارند. سیاستگذاری های بخش مسکن بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و اتحادیه عامل گرانی نیست.

    وی درباره اخذ مالیات بر ارزش افزوده در بنگاه های املاک از مردم گفت: 174 شغل در کشور وجود دارد، نمی دانم چرا برخی علت مالیات بر ارزش افزوده را نیز از اتحادیه املاک می دانند، در صورتی که ما تلاش کردیم تا در قراردادهای توافقی، این مبلغ را بر اساس نرخ توافق طرفین تعیین کنیم و بدین شکل تا حد توان این مالیات را کنترل کردیم. این در حالی است که 62 درصد از بودجه کشور با مالیات تأمین می شود.

    خسروی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه چرا هنوز شرط صدور مجوز مشاور املاک، داشتن سواد خواندن و نوشتن است، گفت: من تعیین کننده قوانین و سیاست های اصناف نیستم. ما سعی می کنیم تا حد امکان قبل از صدور مجوز اتحادیه، به متقاضیان مسائل حقوقی را آموزش بدهیم. به طور مثال تلاش می کنیم تا مشاوران املاک اطلاعاتی پیرامون «اجرت المثل ایام تصرف»، «خیار مجلس»، «خیار غبن»، «خیار شرط»، «خیار تدلیس» و امثال آن داشته باشند و این آموزش را در دانشگاه علمی ـ کاربردی اتحادیه املاک انجام می دهیم. از طرفی در حال حاضر از 12 هزار مجوز صادر شده برای مشاوران املاک تهران، 2 هزار و 170 نفر لیسانس دارند. همچنین نزدیک به 400 نفر از صاحبان مجوز مشاور املاک پزشک هستند. 350 مجوز از 12 هزار مشاور املاک نیز برای مشاوران املاک خانم صادر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار