مدیران خودروعصر اعتبار

وضعیت مسکن با رشد اقتصادی ۵ ‌درصدی

خروج از رکود در اواخر سال ۹۵

عصر ساختمان:بسیاری از کارشناسان مسکن رسیدن به رشد اقتصادی پنج‌درصدی را نویدی برای رسیدن به رونق این بازار می‌دانند و بر این باورند که داشتن برنامه‌های دقیق‌ ملزم رسیدن به این رونق است.

خروج از رکود در اواخر سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از اقتصاد، در پی پیام نوروزی رییس جمهور در خصوص رسیدن به رشد اقتصادی پنج‌درصدی در سال 95، امیدی در میان مردم به وجود آمد که در سال جدید بازارهایی که چندین سال در رکود به سر بردند فرصت رسیدن به روزهای رونق را پیدا خواهند کرد که بازار مسکن یکی از این بازارهاست.

    بسیاری از کارشناسان بازار مسکن عقیده دارند با توجه به اینکه صنعت ساختمان نقش عمده‌ای را در اقتصاد کشور دارد، در صورتی که اقتصاد راه بیافتد، مسکن می‌تواند سهم زیادی را از این رشد داشته باشد. بسیاری بر این باورند که داشتن برنامه‌های دقیق‌ ملزم رسیدن به این رشد است و در صورتی که قدرت خرید مردم بالا رود و هزینه‌ها نیز کاهش پیدا کند، بازار معاملات مسکن و ساخت‌وساز رونق می‌گیرد.

    در همین زمینه محمدمهدی مافی دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان گفت: پیام نوروزی رییس جمهور مبنی بر رسیدن رشد اقتصادی به پنج درصد را حمل بر قول هم می‌دانیم و رسیدن به رشد اقتصادی پنج‌ درصد بسیار مسئله خوبی است و اگر دولت بتواند به این هدف دست پیدا کند واقعاً در حیطه اقتصاد کار خارق‌العاده‌ای کرده است.

    او تصریح کرد: رسیدن به رشد اقتصادی پنج‌درصدی دور از ذهن نیست و حتماً امکان آن وجود دارد و اعلام این موضوع نشان می‌دهد که رییس جمهور برنامه‌هایی دارد.

    مافی در ادامه افزود: در همین راستا خبرهایی نیز داشتیم هم از سوی بانک مرکزی که خبرنگاران را برای بازدید از اتاق سوئیفت دعوت کرده بود و همچنین خبرهایی که وزیر محترم نفت مبنی بر افزایش صادرات نفتی دادند که با این شرایط دولت می‌تواند به این هدف مهم دست پیدا کند.

    او گفت: در صورتی که دیگر عوامل داخلی و خارج از دولت هم در همین راستا کمک کنند و به رشد اقتصادی پنج درصدی برسیم، در اواخر امسال تاثیر چشم‌گیری در حوزه مسکن نیز خواهیم دید و این در صورتی است که توان مالی خریدار رشد پیدا کند و به طبع آن، با راه افتادن بازار خرید و فروش بازار تولید هم رونق پیدا کند و ما امیدوار هستیم که این اتفاق بیفتد.

    مافی در رابطه با بحث انبوه‌سازی در کشور گفت: در رابطه با انبوه‌سازی دو بحث وجود دارد، یکی نگاه حرفه‌ای و دیگری نگاه اقتصادی و سودآوری است.

    او در ادامه گفت: تشخیص سازنده‌ها برای سرمایه‌گذاری معمولاً در مناطق مرفه‌تر یا مناطقی است که مطمئن هستند برای آن خریدار بالفعل وجود دارد، اما سیاست‌ها باید در راستای هدف متعالی‌تری قرار گیرد که ساخت‌وساز را به مناطق محروم‌تر ببرد و این مناطق را آبادتر کند؛ اما جذبه اقتصادی مناطق مرفه‌تر در کشور ما بیشتر است و معمولاً سرمایه‌گذاری‌ها به دلیل بحث بازگشت سرمایه با سود بیشتر در مناطق مرفه طرفدار بیشتری دارد.

    همچنین چندی پیش ایرج رهبر، یکی از اعضای هیات‌مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان در این مورد بیان کرد: چون ساختمان نقش عمده‌ای در اقتصاد کشور دارد بنابراین اگر بتوانند اقتصاد را راه بیندازند شاید مسکن بتواند بیشترین سهم را داشته باشد، البته اگر توجه خاصی به آن شود و همچنین قدرت خرید مردم تقویت شود و از طرفی هم هزینه‌ها را کاهش دهند، در این صورت ممکن است که بخش مسکن بتواند از رکود خارج شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار