مدیران خودروعصر اعتبار

بازسازی استخر، یک دستاورد موفق

عصر ساختمان- از آنجایی که کوچکترین نفوذ آب از منفذ دیواره عایق بندی استخرها منجر به خسارات سنگین و قابل توجهی برای مالکین خواهد شد، همواره بازسازی و تعمیرات و نگهداری آن با درخواست بالایی روبرو بوده است. حل این مشکل از سوی کارفرمایان میتواند با از سرگیری و تغییر سیستم کلی عایق بندی، در موازات تبدیل آن به یک استخر زیبا و مدرن صورت گیرد.

بازسازی استخر، یک دستاورد موفق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، در این مطلب با بررسی یک پروژه بازسازی استخر قصد داریم تا به زوایای فنی روند بازسازی پروژه هایی از این دست بپردازیم.این پروژه بازسازی با درخواست مالک آن و در راستای بازسازی و احیای استخر کاملا از کار افتاده و منسوخ شده یک منزل مسکونی و تجهیز کامل آن آغاز شده است.
    مهندس ناظر و مدیر این پروژه بازسازی مرحله اول ورود به پروژه های مشابه را بررسی وضعیت کنونی استخر و نیاز سنجی آن می داند که در نهایت منجر به اختصاص ابزار و مصالح اولیه مناسب جهت شروع یک فعالیت بازسازی را فراهم می آورد.
    بررسی های فنی اولیه بیانگر استفاده بیش از حد از حرارت در اجرای روند عایق بندی و عدم اجرای صحیح شیب بندی کف استخر می باشد.عواملی که هر یک به تنهایی می تواند باعث اختلال در عملکرد استخر و حتی در بلند مدت منجر به تخریب استخر در بدنه و کف و اختلال در عملکرد سایر اعضای سازه ای و معماری مجاور استخر باشند.مواجه با این مشکلات عملا روند بازسازی و تغییر شکل ظاهری استخر و تبدیل آن به یک استخر مدرن را با چالش فنی مواجه می نماید.حال دیگر تنها زیبا سازی استخر وظیفه تیم فنی نیست و آنها باید به استحکام و بهبود عملکرد استخر نیز فکر کنند.بر این اساس اصلاح زیرساخت های استخر و المان های مجاور آن از جمله کاور شیشه ای پیرامون استخر نیز در دستور کار تیم اجرایی قرار می گیرد.
    یکی از نقاط ضعف این استخر گپ موجود بین اسلب های بتنی استخر و کاور شیشه ای پیرامون آن بوده است که می بایست از طریق اجرای عایقی مناسب و البته اجرای پاشنه ای بتنی در محل اتصال به کف رفع شود.از سویی دیگر به منظور ایجادی ساختاری متفاوت و البته مدرن برای این استخر در روند بازسازی می بایست دریچه های فشاری ماساژ از بدنه ، نورپردازی در دیواره و کف استخر نیز تامین شود که این امر خود مستلزم ایجاد ساختاری مناسب و البته آب بند در بدنه و کف می باشد.در این مسیر انتخاب یک متریال که تمامی نیازهای اجرایی را تامین نماید در دستور کار تیم اجرایی قرار گرفت و در این بین استفاده از پوشش آب بند ممبرین در بدنه و کف با توجه به ویژگی هایی اجرایی و مزیت های فنی آن در مقایسه با استفاده از محلول های آب بند مورد نظر تیم اجرایی قرار گرفت.
    یکی از ویژگی هایی که استفاده از پوشش های ممبرین را نسبت به محلول های آب بند به عنوان یک امتیاز ویژه
    پروژه ضد آب بندی باید بصورت یکپارچه و سراسری در محوطه انجام میشد تا از آبهایی که بر اثر لبریز شدن لبه استخر به محیط سرازیر میشوند، محافظت کند و استفاده از این ممبرین های پیش ساخته در عین حال اینکه آسان و سریع است، بلکه برای مدت زمان بسیار طولانی مهر و موم تضمین برآن خورده شده است.
    قسمتهای پیش ساخته مشابه که همچنین از مواد ضد آب تهیه شده اند، در ساخت و اجرای بخش های لبه و محل اتصالات بسیار بی نقص ایفای نقش کردند.
    بازسازی استخر، یک دستاورد موفق:
    برد توضیح میدهد : با توجه به وجود دائمی درجه حرارت گرما و مقدار رطوبت نسبی مابین 55 تا 63 درصد در محوطه استخر، این امر را الزام میکند تا بجز خود بدنه اسنخر، محیط و فضای پوشاننده آن نیز کاملا ضد آب و بخار باشد که در برنامه ما جکوزی و اتاق دوش نیز به آن اضافه میگردد.
    هر گونه منفذی که باعث نفوذ آب از لایه ضدآب بندی شود قطعا منجر به خسارت خواهد شد با در نظر گرفتن اینکه در ماههای گرم تابستان هیچگونه روند خشک کردن در منازل مسکونی وجود ندارد.
    بدین ترتیب در صورت وجود نفوذ آب، این مشکل ادامه پیدا خواهد کرد و گسترش پیدا خواهد کرد و همین امر آن را به مهمترین و اصلی ترین وظیفه در جهت یافت ایراد، تبدیل میکند. به اضافه اینکه این مشکلات میتواند به ابتدای ساخت زیربنایی اولیه عمارت برگردد. کمپانی نصب کاشی وبر، دهها سال سابقه درخشان خود را در این پروژه بهمراه آورد.
    آسایش و راحتی سراسری
    برای رسیدن به حس واقعی حمام اسپا، فضای اطراف استخر، رختکن، دوش، ایوان جکوزی و توالت با کاشی های آب پایه سرامیک کف حرارتی مجهز شدند که با بکارگیری لایه سیار نازک بر روی این کاشی ها، انتقال حرارت به سطح بیرونی کاشی بسیار راحت تر صورت خواهد گرفت.
    در پروژه هایی مانند این مورد که باید ارتفاع را به یک اندازه بسیار مشخص شده در نظر بگیریم، استفاده از این لایه ها و روکش های نازک در الویت قرار دارند.

    به علاوه در این روش مقدار چشمگیری زمان در طی نصب و اجرا صرفه جویی میشود زیرا نیازی در به عمل آوردن بتون و زمان طولانی برای خشک شدن نیست.
    به محض آماده شدن سیمان کاری برای تحمل وزن سرامیک، عملیات نصب در ادامه ریتم و ترتیب قبل شروع میشود.
    همچنین در روش مذکور مزیت های دیگری نیز کجود دارد که از جمله به دلیل عدم نیاز به مفصل های بند کشی، دست برای دیزاین و اجرای طراحی های گوناگون باز تر است، ضمن اینکه نیازی به نصب شوفاژهای دیواری هم نیست.

    این بخش از ساختمان شامل سونا و اتق بخار هم بود، جایی که کف و دیوار حرارتی الکتریکی برای راحتی بیشتر نصب شد. این سطوح به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن به درجه حرارت دلخواه میرسد بطوریکه در هر 15 دقیقه قادر به افزایش 4 درجه سانتیگراد است.
    با درنظر گرفتن ارتفاع پایین قطعات نصب شده، کابل های حرارتی در ممبرین جداگانه ای جای داده شده. این سیستم در شرایطی بکار برده میشود که سطوح دیگر حرارتی مناسب نمی باشند که به جز کف میتوان در دیوارها نیز از این روش استفاده کرد.
    نصب و اجرای این عمیلیات بیانگر روشن تکنولوژی بروز و بی نقص این گروه بود که لازمه ه های حساسی مانند استخر میباشد بطوریکه در عین زیبایی هر چه تمام تر، امنیت و آسایش را نیز تضمین میکند.
    نصب دوش نیز با شبیه سازی ریزش باران چند حالته انجام شد همچنانکه از طریق لوله کشی، تخلیه آب صورت خواهد گرفت. همانطور که اشاره کردیم در کنار بازسازی استخر، ساخت جکوزی مجهز به پمپ های ماساژ و حباب ساز در استخر نیز اجرا شد. نور پردازی چشم نوازی در کف و دیواره های استخر قرارگرفت که از طریق مبایل هوشمند و تلبت قابل کنترل است.
    وجود یک تلویزیون بزرگ و سیستم صوتی با کیفیت که با بیس خارج شده از آن، موج بر روی سطح آب استخر تولید میکند، لذت از این محیط را کامل میکند. اجرای عملیات موفق این پروژه، تبحر و دانش این گروه دوباره به ثبت و اثبات میرساند.
    نصب دقیق ممبرین ضد آب بندی و دیگر بخشهای بازسازی، لذت بی نهایت مالک را از استخر برای سالهای متمادی تضمین کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار