مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد:

ساکنان خانه های احداث شده در اراضی دولتی، می توانند سند بگیرند

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: وزیر راه و شهرسازی با تمدید یک ساله مهلت سنددارکردن ۷۷۲۰ هکتار از اراضی ملی که مردم در آنها سکونت دارند، موافقت کرد.

ساکنان خانه های احداث شده در اراضی دولتی، می توانند سند بگیرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، حمیدرضا عظیمیان اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی با تمدید یک ساله مهلت سنددارکردن 7 هزار و 720 هکتار از اراضی ملی که مردم در آنها سکونت دارند، موافقت کرده است.

    وی افزود: طرح سنددارکردن املاک تصرفی دولت به خوبی پیش می‌رود. در بسیاری از استان‌ها، پرونده‌ها تشکیل شده است و بعد از درخواست و مراجعه مردم به ادارات راه و شهرسازی و ثبت تقاضای آنها، مراحل مختلف شروع می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر، اینکه چه میزان تقاضا در چه وسعتی از زمین، موردنیاز و پیشنهاد شده است وجود دارد که البته بخش‌هایی از آنها به نتیجه رسیده و بخشی نیز در حال انجام است.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به تمدید دستورالعمل سنددار کردن زمین‌های دولتی و موافقت وزیر راه و شهرسازی با مدت آن تا یکسال دیگر اشاره کرد و افزود: دستورالعمل سنددار کردن زمین‌های دولتی و ملی تا 98.5.1 با دستور وزیر راه و شهرسازی تمدید شد که مراحل انجام آن به خوبی پیش می‌رود.

    عظیمیان خاطرنشان کرد: این دستورالعمل در رابطه با 7720 هکتار اراضی مشمول طرح است.

    وی ادامه داد: برای حدود 10 هزار مترمربع تاکنون پرونده تشکیل شده است و بر اساس مطالعات و بررسی های انجام شده7110 نفر حائز شرایط تشخیص داده شدند و مرحله به مرحله در شهرستان‌های مختلف در حال انجام است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کار سنددار کردن زمین های دولتی و ملی، پیشرفت مناسبی دارد، گفت:  سنددار کردن زمین‌های تصرفی دولتی فرآیندی زمانبر بوده و بستگی به مراجعه افراد دارد.

    عظیمیان برخی از مشکلات موجود را در راه سنددار کردن زمین‌های دولتی و ملی و واحدهای ساخته شده، تملک واحدها توسط خانوارهایی عنوان کرد که نه قرارداد دارند و نه به بانک مراجعه کرده‌اند تا موارد قانونی سنددار کردن زمین‌های خود را تسریع بدهند.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: به عنوان نمونه در بخشی از واحدهای مسکونی مهر، تعدادی خانوار داریم که در واحدهای مسکونی نشسته‌اند که نه قرارداد دارند و نه به بانک مراجعه کرده‌اند.

    وی یادآور شد: افراد تا مراجعه نکنند نمی‌توانیم کاری را پیش ببریم و این موضوع تا بخش زیادی نیازمند مراجعه افراد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار