مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

طرح هادی ۲۹۹ روستای استان گلستان به بهره‌برداری رسید

عصر ساختمان:مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: تاکنون عملیات اجرایی در ۴۷۰ روستای استان گلستان آغاز شده که از این تعداد، ۲۲۹ طرح به بهره‌برداری رسیده است.

طرح هادی ۲۹۹ روستای استان گلستان به بهره‌برداری رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم ، محمد تقی زمانی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به مستاجران کم درآمد به تعداد 3 هزار و 500 خانوار با اعتبار 78 میلیارد ریال، کمک‌های مردمی به حساب 100 حضرت امام (ره)به میزان 3520 میلیون ریال، ساخت و تحویل 140 واحد مسکونی به محرومان و 362 واحد در حال ساخت توسط انجمن خیرین مسکن ساز استان، احداث و تحویل 227 واحد مسکونی از محل حساب 100 حضرت امام به محرومان از مهم ترین فعالیت‌های دفتر مشارکت‌های مردمی حساب 100 حضرت امام خمینی(ره) استان است.

    وی با اشاره به عملکرد بخش عمران و آبادانی روستاهای استان افزود: از حدود یک‌هزار روستای استان، برای 942 روستا طرح هادی که همان شناسنامه روستاها است، تهیه شده است و تاکنون عملیات اجرایی در 470 روستای استان آغاز شده که از این تعداد، 229 طرح به بهره‌برداری رسیده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان تصریح کرد: واگذاری 7 هزار و 510 قطعه زمین روستایی به نیازمندان در سطح روستاهای استان گلستان، صدور و تحویل سند مالکیت اماکن روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر جمعیت به تعداد 91 هزار و 152 جلد را از دیگر اقدامات در سال گذشته اعلام کرد.

    زمانی‌نژاد افزود: ارائه خدمات فنی مهندسی برای صدور پروانه ساختمان روستایی و دیگر خدمات به تعداد 156 هزار و 618 فقره برای سهولت برای دریافت خدمات فنی برای روستائیان، بهسازی بافت روستاهای دارای بافت با ارزش تاریخی در روستاهای زیارت گرگان، فارسیان آزادشهر، ساسنگ مینودشت، شاهکوه سفلی گرگان و قلعه قافه مینودشت برای حفظ و احیای بافت تاریخی این روستاها و نگاه به روستاها از منظر گردشگری از دیگر اقدامات بوده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان تشکیل نظام فنی روستایی با بکارگیری 302 نفر ناظر فنی روستایی و ایجاد 131 دفتر خدمات فنی- مهندسی در شهرستان‌های استان، پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی به تعداد 61 هزار و 500 واحد و بهره برداری از 52 هزار واحد آن و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تعمیر مسکن، بازسازی و بهسازی 10 هزار واحد مسکونی خسارت دیده از حوادث طبیعی را از مهم‌ترین فعالیت‌های معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان دانستند.

    زمانی‌نژاد همچنین گفت: در بخش احداث مسکن شهری و مسکن مهر که در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر جمعیت احداث شده، بنیاد مسکن استان تاکنون تعداد یک هزار و 496 واحد مسکن شهری ارزان قیمت در شهرهای استان گلستان احداث و به جامعه هدف تحویل داده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان همچنین با بیان اینکه قانون‌گذار ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت را برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داده، افزود: بنیاد مسکن استان از ابتدای اجرای این طرح تا کنون 8 هزار و 118 واحد احداث و تحویل داده است.

    وی همچنین از طراحی و در دست ساخت بودن یک هزار و 546 واحد مسکن شهری و مسکن مهر توسط همکاران بنیاد مسکن استان خبر داد و اظهار داشت: در آینده نزدیک این واحدها نیز با بهترین کیفیت تحویل متقاضیان خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو