مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

ورود تکلیفی دولت در بازار اجاره ممکن نیست

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت کنترل وضعیت بازار مسکن و اجاره بها با سیاست های تشویقی، گفت: ورود تکلیفی دولت در بازار اجاره ممکن نیست.

ورود تکلیفی دولت در بازار اجاره ممکن نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر ارایه معافیت های مالیاتی به موجران در صورتی که نسبت به عقد اجاره نامه های 2 ساله اقدام کنند، گفت: این نوع اقدامات حرکت های تشویقی برای بهبود وضعیت بازار مسکن است.

    نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت از محل اجازه نسبت به اخذ مالیات اقدام می کند، افزود: با توجه به تنش های قیمتی در بازار اجاره بها دولت نسبت به ارایه معافیت هایی در راستای کاهش حباب نرخ ها اقدام کرده که این می تواند تا حدودی از نوسانات قیمتی در بازار جلوگیری کند.

    2 ساله شدن قراردادهای اجاره مسکن مدیریت بر بازار را آسان تر خواهد کرد

    موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه 2 ساله شدن قراردادهای اجاره مسکن مدیریت بر بازار را آسان تر خواهد کرد، تصریح کرد: با عملیاتی شدن این اقدام افزایش نرخ اجاره بها بیش از 10 درصد رخ نخواهد داد که این خود به ساماندهی وضعیت بازار مسکن منجر خواهد شد.

    وی با بیان اینکه با 2 ساله شدن قراردادهای اجاره بها موجر و مستاجر ریسک می کنند، گفت: برای کاهش هزینه های مترتب بر موجران در عقد اجاره نامه های دو ساله دولت مشوق های مالیاتی را مطرح کرده و به این ترتیب بخشی از هزینه ها را بر دوش کشیده است.

    فراوانی افراد متعهد به عقد قرارداد دوساله اجاره بها نرخ تورم را تثبیت خواهد کرد

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اگر فراوانی افراد متعهد به عقد قرارداد دوساله اجاره بها زیاد باشد به مرور نرخ تورم در اجاره ها به صورت سالانه 10 درصد را تثبیت خواهد کرد، افزود: برای این مهم و تحقق آن مجلس نمی تواند ورودی داشته باشد زیرا رابطه میان موجر و مستاجر تعیین کننده بوده و به صورت تکلیفی نمی توان اقدام کرد.

    وی با بیان اینکه دولت تنها با ارایه سیاست های تشویقی می تواند در بازار اجاره بها ورود داشته باشد، تصریح کرد: با این وجود اگر دولت لایحه ای مبنی بر دو ساله شدن قراردادها اجاره به مجلس ارایه کند به طور حتم مورد استقبال واقع خواهد شد.

    دولت برای تنظیم بازار مسکن باید مسیری متفاوت از مسیرهای قبلی طی کند

    موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه با دو ساله شدن عقد قراردادهای اجاره، رشد قیمت ها روال منطقی را در پیش خواهد گرفت، گفت: دولت برای تنظیم بازار مسکن باید مسیری متفاوت از مسیرهای قبلی طی کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به این سوال که دولت می تواند ر بازار اجاره داری وارد شود، افزود: بله دولت می تواند با اتخاذ سیاست هایی انبوه سازان را به تولید مسکن استیجاری تشویق کند.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ورود دولت به بحث اجاره داری بخشی از طرح جامع مسکن بوده که می تواند به ساماندهی وضعیت فعلی بازار کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار