مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه شهربانو امانی و مسئولان شهری منطقه ۱۴ مطرح شد؛

شهروندان ناظران اصلی پروژه‌های عمرانی جنوب شرق تهران

عصر ساختمان- فرآیند طراحی و تدوین سامانه شفافیت "عمران در پیشگاه مردم "با حضور شهربانو امانی عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران، شهردار، معاونین، مدیران، شورایاران و مدیران محلات بیست و یک گانه منطقه ۱۴تشریح شد.

شهروندان ناظران اصلی پروژه‌های عمرانی جنوب شرق تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» بهن قل از ایسنا،‌ فرهود حمیدی فراهانی شهردار منطقه 14 با اشاره بازدید عضو شورای شهر از منطقه،  به ارائه گزارشی از منطقه پرداخت و گفت: از اردیبهشت ماه سال 94 که توفیق خدمت رسانی در منطقه را داشتم با برنامه های انجام شده اقدامات قابل توجهی در منطقه و با همکاری معاونان، مدیران، شورایاران و مدیران محلات در خصوص تکمیل سرانه های خدماتی و توسعه زیرساخت‌ها و اتمام پروژه‌های نیمه تمام منطقه که در سنوات گذشته وجود داشت، طی برنامه ریزی هایی که صورت گرفت، بیشتر این پروژه ها به بهره برداری رسید.

    حمیدی  بیان داشت: در سنوات گذشته پروژه‌های نیمه تمام متعدد و دیون مختلف در شهرداری منطقه14 وجود داشت که به کمک همکاران و پیگیرهای مداوم سرانجام به بهره برداری از بیشتر پروژه ها و به حداقل رساندن دیون باقی بانده تا به امروز رسیده ایم.


    شهردار منطقه 14 تهران با اشاره به اهم پروژه های این منطقه در سال های گذشته عنوان کرد: طرح تعریض ضلع جنوبی خیابان پیروزی ، تعیین تکلیف اراضی تاکسیرانی پس از 20سال، خرید و تحویل املاک مورد نیاز خط 6 و 7 مترو و تعیین تکلیف اراضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب، ساماندهی میادین و معابر خاص منطقه 14، محوطه سازی بخشی از ایستگاه مترو خط  6 و 7، ساماندهی پایانه تاکسیرانی شهید محلاتی،انجام قسمتی از طرح تعریض خیابان کرمان، تعریض بزرگراه بسیج ، احداث، تجهیز، مرمت و نگهداری شبکه های اصلی جمع آوری آبهای سطحی از نمونه مهم ترین این پروژه های در سال گذشته است.


    حمیدی علاوه بر تکمیل پروژه های سالهای گذشته، به آسیب شناسی موارد باقی مانده از برنامه ی پنج ساله دوم اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما در مدیریت شهری این بود تا با برنامه ریزی اساسی و کارشناسانه براساس نیازهای مردم این آسیب ها را به حداقل برسانیم و آمار و اطلاعات بدست آمده گویای موفقیت های کسب شده در پیشبرد این اهداف است و خوشبختانه در این بخش از جمله مناطقی هستیم که بانک اطلاعاتی خوبی در منطقه داریم و کلیه موارد شفاف و اطلاع رسانی انجام می شود.


    شهردار منطقه 14 در بخش دوم از صحبتهای  خود به پروژه های حوزه شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری اشاره کرد و گفت: احداث مسیر تردد با دوچرخه در پایانه دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، احداث سوله بحران در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی با تمام امکانات رفاهی اعم از ساخت پد پروازی برای نشست و برخاست هلیکوپترهای امدادی و..، بهره برداری از اسکان های کارگری منطقه، تجهیز و بهره برداری از سرای محله تاکسیرانی و شهر بازی بسیج از جمله پروژه های در حال انجام این منطقه است.


    حمیدی در ادامه به سه پروژه تعیین تکلیف اراضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب،تعیین تکلیف بازار گل شهید محلاتی و تملک باغ وثوق الدوله و ریسی اشاره کرد و افزود: هر یک از مناطق شهرداری تهران دارای شاخصه و ویژگی های منحصر به فردی است که این سه پروژه ی خاص دارالمومنین شهر تهران باعث تحول اساسی و چشمگیر در سطح منطقه خواهد شد.
    شهردارمنطقه 14 در پایان به پروژه های فرا منطقه ای اشاره کرد و گفت: احداث کانال ساماندهی آب‌های سطحی خیابان خاوران، احداث کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان پیروزی و اصفهانک، طرح مهار سیلاب اراضی قصر فیروزه، پیگیری اجرای پروژه بزرگراه شهید شوشتری، پیگیری احداث تقاطع غیره مسطح بزرگراه بسیج- بزرگراه محلاتی از جمله پروژهای ارزشمند در حال انجام ما در راستای افزایش آسایش و رفاه  شهروندان این منطقه جنوبی و مناطق هم‌جوار آن است.


    وی افزود: از جمله اقدامات دیگر منطقه 14 تهران ،مشارکت تدوین برنامه پنج ساله سوم شهر تهران بوده است که تشکیل دبیرخانه تخصصی تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری منطقه 14 تهران ،مشخص شدن اعضای کمیته تخصصی تدوین برنامه، اعمال دستورالعمل های  ابلاغی و تعیین اعضای کمیسیون های تخصصی از جمله اقدامات صورت گرفته در همین راستا بود که در این جا از شورایاری محترم محلات که جهت پیشبرد اهداف این برنامه نهایت همکاری و مساعدت شایانی را داشتند  تقدیر و تشکر می کنم.


    حمیدی  در ارائه بخش دوم اجرای برنامه های سال 97 به آسیب شناسی برنامه های قبل اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست و هم اندیشی با نخبگان، اندیشمندان و سازمانها و ادارات سطح منطقه و از همه مهمتر تشکیل کمیسیون چهارگانه جهت نیاز سنجی شهروندان از جمله اقداماتی است که درتدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران انجام گرفت.
    حمیدی فراهانی در پایان گفت: همه اهداف ما در مدیریت شهری ارتقای کیفیت زیست شهری و رضایت شهروندان است که امیدواریم با تلاش و خرد جمعی بتوانیم شرایط مطلوبی را  برای شهروندان فهیم و متدین دارالمومنین تهران فراهم کنیم.

    احقاق حق مشارکت شهروندان با طرح سامانه"عمران در پیشگاه مردم"


    شهربانو  امانی عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران ضمن ابراز رضایت از پروژه های اجرا شده در منطقه 14 گفت: مردم در تمایز خادم از خاطی هوشمند هستند و همانطور که شما نشان دادید قطعا هرکجا مردم در صحنه باشند با اثر بخشی بهینه و هزینه های کمتر پروژه های سطح منطقه با حداقل امکانات، اثر بخشی زیاد و از همه مهمتر  کیفیت بالا پیش می رود در نتیجه ضمانتی برای مشارکت و اعتماد شهروندان به وجود می آید.
    وی افزود: هر کس قبله ی خانه خود را بهتر می‌داند و در نتیجه هر شهروند نیازهای محله خود جهت بهسازی را بهتر می شناسد. مردم صبورانه به زحماتی که مسئولین در نواحی و منطقه کشیدند اعتماد کرده و اکنون فرصت مناسبی است به سبب این اعتماد و ارتباط، با هزینه های بسیار کمتر در جهت پیشبرد اهداف عمرانی، افزایش اعتماد مردم و حل مشکلات شهروندان گام برداشت.


    امانی با تاکید بر اینکه در مجمع 51 نفره نمایندگان تهران مشکلات شهروندان به طور دقیق دنبال می‌شود گفت: در این دوره فرصت بسیار خوبی برای شهروندان تهرانی، دولت، مجلس و شورا فراهم شده تا مشکلات را حل و فصل کنند و از سوی دیگر برای مجلس، دولت و شورا فرصت خدمت رسانی بهتر فراهم شده است و این امر جز با مشارکت مسئولین و مردم در کنار یکدیگر محقق نخواهد شد.


    عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران افزود: به امید خدا پس از احصا درخواستهای مردمی و تدوین برنامه بهسازی عمرانی حاصل از برگزاری جلسات هم اندیشی معاونت فنی و عمرانی با شهروندان محلات21گانه منطقه14، در هفته نخست شهریور ماه سال جاری از سامانه "عمران در پیشگاه مردم" در راستای ایجاد بستر شفافیت در کلیه فعالیتهای عمرانی در این منطقه رونمایی می شود.


    بر اساس گزارش روابط عمومی منطقه 14 ، امانی با بیان اینکه در هر گذرگاه تاریخی وقتی مردم مشارکت دارند مطمئنا نظارت و حضور مردمی در اثربخشی و رفع بحران های کشور بسیار پراهمیت است، اظهار کرد: امید است که این پروژه با یافته های حاصل از اجرای طرح و مسئولیت سنگین که به صورت پایلوت در منطقه14 عملیاتی می شود، باید تلاش کنیم به نحو احسن به انجام برسد و قطعا با این هم افزایی و هم گرایی می تواند هم در منطقه14 و هم به عنوان الگو در کل مناطق شهر تهران  نمود داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار