مدیران خودروعصر اعتبار

عبدی تاکید کرد:

لزوم تلاش جدی دولت، مجلس و تامین اجتماعی برای ایجاد صندوق بیمه بیکاری کارگران ساختمانی

عصر ساختمان- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بر ضرورت تلاش جدی دولت، مجلس و سازمان تامین اجتماعی برای ایجاد صندوق بیمه بیکاری کارگران ساختمانی و رفع مشکلات بیمه ای این قشر تاکید کرد.

لزوم تلاش جدی دولت، مجلس و تامین اجتماعی برای ایجاد صندوق بیمه بیکاری کارگران ساختمانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خانه ملت ، ایرج عبدی ، ایجاد و تشکیل صندوق بیمه بیکاری را در بهبود وضعیت معیشتی کارگران ساختمانی حائزاهمیت خواند و تصریح کرد: از اقدامات مثبت دولت طی چند سال گذشته برخورداری کارگران ساختمانی از مزایای بیمه اجباری تامین اجتماعی بود.

     

    ضرورت تلاش جدی دولت ومجلس برای ایجاد صندوق بیمه بیکاری کارگران ساختمانی

    نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت تلاش جدی دولت و مجلس برای ایجاد صندوق بیمه بیکاری و همچنین رفع مشکلات بیمه ای کارگران ساختمانی تاکید کرد و افزود: ایجاد امنیت شغلی، تلاش برای ایجاد مشاغل جایگزین، فراهم نمودن شرایط لازم برای ایجاد صندوق بیمه بیکاری و استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی از جمله مواردی است که در مورد کارگران ساختمانی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

    انتقاد از قطع بیمه کارگران ساختمانی

    وی با انتقاد از قطع بیمه کارگران ساختمانی، گفت: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی با بهانه های واهی بیمه کارگران را قطع کرده و بعد از آن نیز هیچ گونه تلاشی برای برقرار نمودن بیمه آنها صورت نمی دهد.

     

    وضعیت اسفبار معیشتی کارگران ساختمانی

    این نماینده مردم در مجلس نهم، وضعیت معیشتی کارگران ساختمانی را اسفبار خواند و افزود: بیکاری مدوام کارگران و همچنین عدم حمایت های اجتماعی و پوشش های بیمه ای در حال حاضر از دغدغه های این قشر است.

    لزوم افزایش حمایت های اجتماعی و اقتصادی از کارگران ساختمانی

    عبدی بر لزوم افزایش حمایت های اجتماعی و اقتصادی از کارگران ساختمانی تاکید کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته زمانی که کارگری شغل خود را به هر دلیل از دست می‌دهد تحت حمایت اقتصادی و پوشش‌ بیمه بیکاری قرار می‌گیرد تا بتواند از این طریق امرار معاش نمایند در حالی که در کشور ما هیچ گونه توجهی به وضعیت معیشتی کارگران ساختمانی نمی شود.

     

    انتقاد از عملکرد سازمان تامین اجتماعی در روند بیمه کارگران ساختمانی

    وی از عملکرد سازمان تامین اجتماعی در مورد روند بیمه کارگران ساختمانی انتقاد کرد و یادآور شد: متاسفانه تامین اجتماعی تاکنون نتوانسته دلایل قانع کننده برای عدم پوشش کارگران ساختمانی ارائه یا در مورد اعتبارات صرف شده برای پوشش این بیمه گزارشی ارایه کند.

    عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با بیان اینکه در مورد وضعیت بیمه کارگران ساختمانی باید کار کارشناسانه انجام شود، تصریح کرد: از آنجایی که این قشر از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و آسیب های ناشی از کار در مورد آنها زیاد است بنابراین پوشش بیمه ای می تواند عمده مشکلات اجتماعی آنها را رفع کرده و کاهش دهد.

     

    مجلس به صورت تخصصی به موضوع بیمه کارگران ساختمانی ورود کند

    نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس نهم، با بیان اینکه مجلس باید به صورت تخصصی به موضوع بیمه کارگران ساختمانی ورود کند، افزود: رفع مشکلات بیمه ای کارگران ساختمانی باید دغدغه مجلس باشد؛ بهتر است مجلس برای رفع مشکلات این قشر سازوکار لازم را برای پیگیری بیمه بیکاری و همچنین بحث مهارت آموزی و بیمه تامین اجتماعی آنها به صورت مدون و دائمی پیش بینی کند.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته دولت می تواند از محل مالیات ها و اعتبارات دولتی برای تشکیل و ایجاد صندوق بیمه بیکاری و همچنین رفع مشکلات معیشتی کارگران ساختمانی استفاده کند.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو