مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه ۱۷مطرح کرد:

ضرورت ایمن‌سازی اصولی گودبرداری

عصر ساختمان- امیر محسنی گفت: یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه‌ها با توجه به بافت فرسوده ۷۰درصدی موجود در منطقه۱۷، مساله حفاظت از گودبرداری‌ها و ساختمان‌های فرسوده است.

ضرورت ایمن‌سازی اصولی گودبرداری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، امیر محسنی (شهردار منطقه17) گفت: یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه‌ها با توجه به بافت فرسوده 70درصدی موجود در سطح منطقه17، ضمن نوسازی و توسعه‌گری، مساله حفاظت از گودبرداری‌ها و ساختمان‌های فرسوده در مجاورت املاک در حال ساخت است.

    شهردار منطقه17 در ادامه بیان کرد: برای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از گودبرداری با توجه به عدم ایستایی ذاتی اکثر املاک منطقه ما را بر‌آن داشت تا با ابلاغ دستورالعمل داخلی به معاونت شهرسازی و معماری منطقه نظارتی دقیق‌تر در کنترل فنی نقشه‌های سازه نگهبان داشته باشیم و مانع از تایید نقشه‌های تیپیکال شویم.

    وی افزود: براساس این دستورالعمل دفاتر خدمات الکترونیک شهر موظف می‌شوند تا چک‌لیست گودبرداری و نقشه‌های سازه را هم‌زمان به‌واحد کنترل ارائه دهند.کارشناسان این دفاتر  باید مواردی‌چند را به صورت دقیق بررسی و اعلام کنند.ازجمله: عمق گودبرداری ملک درحال ساخت و تعداد طبقات زیرزمین، نوع خاک محل پروژه و بررسی گزارش ژئوتکنیک انجام‌شده و اطمینان از عدم صوری‌بودن آن، بررسی و ارائه شرایط هم‌جواری‌های ملک در حال ساخت در همه اضلاع شامل مدت ساخت، نوع سازه، تعداد طبقات و بررسی ایستایی و پایداری آن‌ها و در نهایت اعلام‌نظر مبنی‌ بر داشتن یا نداشتن فنداسیون سازه‌های همجوار.

    امیر محسنی در پایان متذکر شد: گودبرداری غیراصولی علاوه بر ایجاد خسارات مالی، امنیت جانی مردم را نیز به‌خطر می‌اندازد و ما به‌عنوان مسئولان شهری وظیفه داریم تا تمام تلاشمان را در راستای تامین امنیت مردم به‌کار ببنیدیم؛ به همین دلیل است که مدام بر رعایت اصول ایمنی گودبرداری تاکید می‌کنم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی