مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

رونمایی از ضوابط بلند مرتبه سازی

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از رونمایی ضوابط بلند مرتبه سازی در دومین همایش بناهای بلند خبر داد.

رونمایی از ضوابط بلند مرتبه سازی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، حامد مظاهریان در نشست خبری همایش بلندمرتبه سازی با اشاره گرایش کلان شهرها به تراکم بیشتر، اظهار کرد: تجربه شکل گیری ساختمان‌های‌بلند در چندین دهه نشان داد که بخش‌های مختلف و مهمی در شکل‌گیری ساختمان‌های بلند مغفول ماندند.

    وی با بیان اینکه شورای عالی معماری و شهرسازی در صدد است تا از ضوابط بلندمرتبه‌سازی که محصول نخستین کنفرانس بناهای بلند است در روزهای آینده رونمایی کند،ادامه داد: وابط بلندمرتبه‌سازی مراحل نهایی خود را طی می‌کند که پیشنهادات شهرداری نیز در آن لحاظ شده و در کمیسیون ماده 5 نیز به تصویب رسیده است. پیش‌بینی می‌شود که این ضوابط در این شورا به تصویب نهایی نیز برسند.

    معاون امور مسکن و ساختمان گفت: در مباحث اقتصادی باید تعیین شود چقدر تقاضا برای ساختمان‌های بلند وجود دارد.

    مظاهریان افزود:  در ساخت ساختمان‌های بلند باید تاثیراتی که این ساختمان‌ها بر جامعه شهری می‌گذارند از جمله میزان جمعیت‌پذیری، مباحث زیست‌محیطی، توجه به محدودیت منابع آب، ‌ جریان‌های باد، مکان‌یابی‌ها بررسی شود.

    همچنین منوچهر شیبانی‌اصل  در ادامه این نشست با بیان اینکه بحث ساختمان‌های بلند یک بحث اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، گفت: با دامنه وسیعی از مسایل فنی که در موضوع معماری و شهرسازی تأثیرگذار است. به همان مقدار که به بحث ارتفاع باید توجه داشته باشیم باید به مسایل دیگر نیز توجه کنیم. بهره‌برداری مانند تسبیحی است که نخی به اسم مقررات آن‌ها را به هم وصل می‌کند.

    وی ادامه داد: ما از ابتدای شکل‌گیری یک ایده برای ساخت بناهای بلند با مقررات درگیر هستیم تا زمانی که بحث تأسیسات ساختمانی مطرح می‌شود و استاندارد‌ها پیش می‌آید. به طور طبیعی تأثیر ساختمان‌های بلند روی محیط زیست قابل تأمل است که در این کنفرانس باید مورد بررسی قرار بگیرد و در این بررسی باید نگاه ویژه‌ای به مقررات داشته باشیم.

    مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی افزود: شعار اصلی این کنفرانس حیات پایدار است و گنجینه خاصی در این شعار گنجانده شده است به نام حقوق شهروندی که دامنه توجه به حقوق شهروندی بسیار گسترده است. در کارگروه قوانین و مقررات سعی شده نگاه عمیق و جامعی به مسایل حقوقی انداخته شود. مسایل حقوقی مرتبط با اقتصاد، ساخت و ساز، مدیریت‌ پروژه‌ها و مباحث ایمنی که بخشی از این مباحث در این کنفرانس و بخش دیگری از آن در کنفرانس‌های آتی مطرح خواهد شد.

    گفتنی است همایش بلند مرتبه سازی  30 آذر در مرکز همایش های برج میلاد شروع و تا دوم دی ماه ادامه خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار