مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اخذ ۱۳ هزار پروانه ساختمانی در محلات هدف ۷ کلانشهر کشور از ابتدای امسال

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رویکرد ما در برنامه ملی بازآفرینی شهری در حوزه تولید مسکن ۹۰ درصد به سمت بخش خصوصی و ۱۰درصد برای بخش دولتی است.

اخذ ۱۳ هزار پروانه ساختمانی در محلات هدف ۷ کلانشهر کشور از ابتدای امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ عشایری در حاشیه بازدید از طرح بازآفرینی شهری ناحیه منفصل شهری نایسر گفت: با توجه به آمار موجود از ابتدای سال 97 تا کنون حدود 13 هزار نفر پروانه ساختمانی در بافت فرسوده را تحت اجرای برنامه ملی بازآفرینی در 7 کلانشهر کشور گرفته‌اند.

    ‌ وی افزود: حدود 4 هزار واحد مسکونی دیگر نیز در اراضی وزارت راه و شهرسازی در مرحله طراحی و آماده واگذاری به متقاضیان است.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه هدف‌‌گذاری ما انجام این طرح در 270 محله در سال است، افزود: برای برنامه ششم توسعه هزار و 334 محله باید اجرایی شود که 66 هزار هکتار از زمین‌های شهری را با 10 میلیون نفر جمعیت شامل می‌شود.

    عشایری با بیان اینکه در سال اول طرح هستیم اظهار داشت: درحال حاضر حدودا  300 طرح بازآفرینی در دست اجراست.

    وی توسعه خدمات روبنایی نظیر مجتمع‌های فرهنگی را از جمله برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: این خدمات در یک میلیون مترمربع در کشور در دست اجراست و 500 کیومتر هم شبکه زیربنایی از جمله خدمات آب و برق در حال انجام است.

    عشایری با اشاره به برنامه ملی بازآفرینی و ساخت100 هزار واحد به طور سالانه در مناطق هدف گفت: در این برنامه از 100 هزار واحد اعلام شده تنها 10 هزار واحد در اراضی دولتی و 90 هزار واحد در اراضی مردم توسط بخش خصوصی و مردم احداث خواهد شد که نقش دولت در این زمینه صرفا نقشی حمایتی خواهد بود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه رویکرد ما در برنامه ملی بازآفرینی شهری در حوزه تولید مسکن 90 درصد به سمت بخش خصوصی و 10 درصد برای بخش دولتی است گفت: تا کنون بیش از 2 هزار واحد در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن، حدود 1200 واحد در اراضی بنیاد مسکن و حدود 1500 واحد در اراضی شرکت سرمایه‌گذاری بانک مسکن تحت نظارت برنامه ملی بازآفرینی در کشور در مرحله طراحی و آماده واگذاری به توسعه‌گر هستند.

    به گفته عشایری هم‌ اکنون 17 درصد از برنامه بازآفرینی در بخش مسکن در کشور در حال اجراست

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار