مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت کاشی الوند:

لزوم توسعه پایدار در صنعت کاشی و سرامیک

عصر ساختمان- یکی از با سابقه ترین شرکت‌های فعال در حوزه کاشی و سرامیک کاشی الوند است.

لزوم توسعه پایدار در صنعت کاشی و سرامیک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»، محمود مومنی با برنامه‌های توسعه‌ای و پایدار سکان مدیریت این مجموعه بزرگ را به دست گرفته است. در گفت‌وگوی اختصاصی اهم برنامه‌های کاشی الوند را جویا شدیم که در ادامه میخوانید:
    برنامه‌های کاشی الوند در سال 97 برای توسعه بازارهای صادراتی چیست؟
    همانطور که می‌دانید کاشی الوند یکی از با سابقه‌ترین و خوش‌سابقه‌ترین مجموعه‌های تولید کاشی و سرامیک در کشور است و باعث افتخار بنده است که در این مجموعه فعال باشم. هدف من این است که فعالیت سیستم را به سمتی پیش ببرم که ضمن ساختار سازی برای ایجاد توسعه پایدار، برای آینده این مجموعه هم برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم. در حال حاضر بحث توسعه صادرات از مهمترین کارهایی است که قصد داریم در سال 97 پیگیری کنیم. در رابطه با توسعه صادرات می‌توان گفت هیچ امری مهم‌تر از آن نیست. امروزه با مراکز تولیدی که در کشور در حال فعالیت هستند می‌توان اذعان داشت که بازار داخلی اشباع شده است. باید تمام توان خود را معطوف به بحث کیفیت کنیم و در حالی‌که بازارهای صادراتی را رصد می‌کنیم بتوانیم حضور موفق داشته باشیم.
    کیفیت بحث اول در بازار رقابتی در دنیا است و مجموعه الوند با توجه به سابقه خوبی در این مبحث اکنون حضور پر رنگی در بازار اروپا دارد. در حال حاضر اروپا مهد تولید کاشی و سرامیک در دنیا است، با توجه با این مساله و همینطور در نظر گرفتن بحث کیفیت کاشی الوند، مجموعه ما از این بازار رقابتی نیازمندی‌هایشان را دریافت می‌کند. در سال گذشته ما تیراژ بالایی به کشورهای اروپایی صادرات داشتیم. مجموعه کاشی الوند به قدری در بحث صادرات جدی است که سال گذشته حتی به کشور مکزیک هم صادرات داشتیم. بنابرین مهمترین وظیفه مجموعه الوند و همچنین سایر مجموعه‌هایی که به نحوی با این صنعت ارتباط دارند، تقویت کیفیت است.
    گفتنی است که در این راه همواره حمایت انجمن صنفی کاشی و سرامیک را در کنار خود داشته‌ایم، مسائل و مشکلات ما را رصد می‌کنند و به گوش مسئولین محترم می‌رسانند. امیدوار هستیم تا بتوانیم همین روند کیفی را تقویت و توسعه دهیم و در کنار آن صادرات با برنامه‌ای داشته باشیم.
    صادرات کالای بی کیفیت ایرانی یکی از ایرادات این صنعت است که از مسئولین تقاضا دارم به طور جد به این موضوع بپردازند و از وقوع این مساله جلوگیری کنند. در این راه ممکن است برخی کالاهای بی کیفیت از علامت استاندارد استفاده کنند و یا شکل کار رو به نحوی ارائه دهند که این کالا، کالای با کیفیت است، اما چون درگیر این موضوع هستیم ، شاهد آن هستیم که کالاهای ایرانی صادر می‌شود اما متاسفانه به هیچ عنوان دارای کیفیت نیستند.
    هنگامی‌که منابع کشور را معطوف به یک محصول می‌کنیم باید به مسائل ملی به قدری غیرت و حساسیت داشته باشیم که کالای باکیفیت تولید کنیم؛ این یکی از رسالت‌هایی است که همه باید نسبت به آن حساس، دقیق و مومن باشند و حتی زمانی که خودمان به جایی رسیدیم که کالایی قابلیت صادرات ندارد هیچ اصراری به صادر کردن آن محصول نداشته باشیم، به جای آن خود را تقویت کنیم و زمانی که حائز شرایط مناسب بودیم برای صادرات تلاش کنیم.
    در حال حاضر نوسانات ارزی و تحریم‌های موجود فشار زیادی را به بخش‌های مختلف و به خصوص بخش ساختمان وارد کرده است که نیازمند یک وحدت و همدلی بین فعالان این صنعت است. توصیه شما برای پیشبرد اهداف تجاری فعالان این صنعت چیست؟
    موضوع تحریم‌ها به هیچ وجه موضوع جدیدی نیست. درست است که در حال حاضر شدت این تحریم‌ها زیاد شده است، اما 40 سال می‌شود که کشور درگیر تحریم است. در واقع از ابتدای سال 57 شاهد وجود این مسائل در کشور بوده‌ایم، گاهی اوقات با شدت بیشتر و گاهی اوقات هم ضعیف‌تر. قطعا نیاز است که مقاومت و ایستادگی در مقابل این فشارها در دستور کار قرار بگیرد. باید به این موضوع توجه داشته باشیم که قرار نیست کسی به کمک ما بیاید و باری از روی دوش ما بردارد، این کشور و این صنعت به ما تعلق دارد، بنابرین‌ به هر شکل و اندازه‌ای که در توان داریم باید بکوشیم تا باری از روی دوش کشور برداریم.
    توصیه شما به عنوان یک مدیر با سابقه و با توجه به شرایط موجود برای مدیران جوان‌تر چیست؟
    توصیه من به مدیران جدید این است که صبر، اراده و تحملشان را تقویت کنند و توجه داشته باشند که ضمن تقویت روحیه باید فکر، طرح و برنامه داشته باشند تا با خرد جمعی و مشورت همراه با سعه صدر بتوانیم از این برهه سخت تاریخی گذر کنیم. قطعاً در سایه این صبر و تحمل گشایش است.
    این مملکت به ما تعلق دارد، بنابرین برای سربلندی این کشور باید تمام تلاش خود را انجام دهیم. آیندگان راجب ما قضاوت خواهند کرد پس طوری رفتار کنیم که در آینده حرف و سخنی برای تاریخ داشته باشیم و همچنین بتوانیم از این گذر تاریخی سربلند بیرون آییم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار