مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

اقساط تسهیلات مسکن معوقات بانکی را بیشتر کرد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه بازپرداخت تسهیلات مسکن برای بسیاری از افراد مانند خانه اولی ها مقدور نیست، گفت: ارایه وام باید به شرکت های انبوه ساز تعلق بگیرد.

اقساط تسهیلات مسکن معوقات بانکی را بیشتر کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدحسین افضلی با اشاره به رویه فعلی دولت برای خانه دار کردن مردم، گفت: در بخش مسکن علی رغم اینکه نسبت به سال های قبل افزایشی در رقم تسهیلات رخ داده است؛ اما با گرانی یک باره نرخ ها این افزایش به هیچ وجه متناسب با گرانی نیست.

    نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، با بیان امکان بازپرداخت تسهیلات مسکن برای بسیاری از افراد از جمله خانه اولی ها مقدور نیست، افزود: فاصله بین تسهیلات و قیمت خانه بسیار زیاد است و همخوانی با یکدیگر ندارد.

    باید در شیوه بازپرداخت تسهیلات و نحوه تسهیلات دهی بازنگری شود

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه قاعدتا باید در شیوه بازپرداخت تسهیلات و نحوه تسهیلات دهی بازنگری شود، تصریح کرد: تجربه موفق بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا ارایه تسهیلات به شرکت های قدر و توانمند برای ساخت انبوه مسکن متناسب با نیاز جامعه بوده است.

    افضلی ادامه داد: ساخت مسکن از سوی شرکت های متخصص که اهلیت آن ها اثبات شده با حداقل هزینه و بهترین کیفیت همچنین متناسب با قوانین شهرسازی خواهد بود.

    متقاضیان مسکن متناسب با داشته و شرایط خود نسبت به اجاره به شرط تملیک اقدام می کنند

    وی با بیان اینکه در شیوه مذکور متقاضیان مسکن متناسب با داشته و شرایط خود نسبت به اجاره به شرط تملیک اقدام می کنند، تصریح کرد: متاسفانه در شرایط فعلی بسیاری از وام های پرداختی در حوزه مسکن از سوی مردم با مشکل بازپرداخت مواجه شده است که خود به معوقات بانکی دامن می زند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به مذاکره با مسئولان بانک مرکزی، گفت: تسهیلات مسکن در کشور ما نیز به همین سبک و سیاق باید بوده و تسهیلات کم بهره به شرکت های سازنده بزرگ که اهلیت دارند باید ارایه شود.

    مسکن باید متناسب با نیاز جامعه تولید شود

    افضلی با تاکید بر اینکه با ارایه تسهیلات مسکن به شرکت های زیر بازپرداخت اقساط آن راحت تر و اعمال قوانین شهرسازی بهتر خواهد بود، افزود: این نوع شرکت ها چون از جنس مردم هستند متناسب با نیاز جامعه به تولید مسکن پرداخته و با مصالح و تکنولوژی نوین و ابزارهای جدید با حداقل هزینه بهترین سازه را ایجاد می کنند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ارایه تسهیلات مسکن به شرکت های متخصص در حوزه ساخت و ساز بسته ای است که می تواند در راستای مشکل مسکن کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار