مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با «عصرساختمان» گفت:

درفضای معاملاتی شفاف، تصمیم گیری برای سرمایه گذاری آسان تر می شود

عصر ساختمان- خدماتی که استارت آپ ها در بخش مسکن انجام میدهند، باعث شفافیت در معاملات بازار می شود.

درفضای معاملاتی شفاف، تصمیم گیری برای سرمایه گذاری آسان تر می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، معاونت وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر نقش استارتاپ ها در به رونق رسیدن مسکن گفت: به اعتقاد من خدمات استارتاپ ها به عنوان یک ابزار خیلی مهم در صنعت ساختمان می تواند فضای شفافی را ایجاد کند تا هم طرف عرضه و تقاضا بتوانند در یک فضای شفاف تعاملات خود را انجام دهند‌.
    مظاهریان با تأکید بر لزوم ایجاد یک فضای شفاف برای توسعه مسکن اظهار کرد: در حال حاضر اطلاعات شفاف  باعث می شود سرمایه گذار ها (هم در مقام یک خانواده,هم به عنوان یک انبوه ساز) برای ورود به بخش مسکن راحت‌تر تصمیم‌گیری کنند. به همین دلیل سامانه های مبتنی بر اطلاعات به رونق مسکن کمک می کنند.
    وی با تاکید بر بسته نه گانه وزارت راه و شهرسازی گفت:
    در بخشی از این بسته پیشنهادی که در حال پیگیری است، به مبحث پیش فروش پرداخته ایم. زیرا یکی از ابزارهای بسیار مهم در به رونق رسیدن بخش مسکن به ویژه در مبحث تامین مالی پیش فروش ساختمان است.
    وی ادامه داد: خوشبختانه این لایحه آماده و با فوریت به دولت ارائه شده است. همزمان در مجلس هم در حال بررسی است. لازم به ذکر است این لایحه به تامین مالی بخش ساختمان کمک شایانی می کند.
    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به حمایت از مستاجرین اشاره کرد وادامه داد: در چند لایحه به مباحث و مشکلات مستاجرین پرداخته ایم، که یکی از آنها، باعث افزایش طول عمر اجاره می شود.

    از طرفی سازندگان مسکن و کسانی که اجاره داری حرفه ای میکنند، در صورت فعالیت در قالب الگوی مصرف از معافیت هایی بهره میبرند.
    مظاهریان در ادامه گفت:  مجموع این ابزارها به همراه حمایت از یک نهاد توسعه ای که در آن سیاست های 9 گانه وزارت راه و شهرسازی پیش رود، به همراه تولید متناسب با تقاضا می‌تواند مسکن را به دوران رونق بازگرداند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو