مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مجدداً تأکید کرد:

ادعای نقش ساختمان‌ های ۱۰۰ متری غرب تهران در آلودگی هوا غیر علمی و بی اساس است

عصر ساختمان:مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در واکنش به ادعاهایی مبنی بر این که ساختمان‌ های ۱۰۰، ۱۵۰ متری در غرب تهران، می توانند هوا را به سمت و سوی آلودگی هوا ببرند، گفت: این ادعاها، حرف هایی غیر علمی و بی اساسی هستند که ما برای پاسخ به آنها، مدل‌ های ریاضی مفصلی داریم که محاسبات آنها از سوی دانشگاه‌ های معتبر صورت گرفته است.

ادعای نقش ساختمان‌ های ۱۰۰ متری غرب تهران در آلودگی هوا غیر علمی و بی اساس است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید وحید حسینی افزود: اتمسفر شهری با ارتفاع چند صد متری در وسعت 760 کیلومتر مربعی تهران، جِرم و انرژی نهفته بسیاری دارد و هیچ ساختمانی نمی تواند شرایط حاکم بر آن را تغییر دهد، هر چند تأثیرات محلی در محدوده برج ‌ها ممکن است وجود داشته باشد که البته، این مسائل با مدل های میکرو اسکیل دیده می شوند.
    وی با اعلام این که در موضوع آلودگی هوای 24 روزه پایتخت در سال گذشته، هیچ گونه بادی در دشت وسیع تهران نداشتیم، تأکید کرد: ساختمان های بلند مرتبه، هیچ ارتباطی با آلوده شدن هوای شهر ندارند و به افرادی که می خواهند به انبوه سازی و بلند مرتبه سازی حمله کنند، پیشنهاد می کنم دنبال دلایل دیگری بگردند و این اقدام را از منظر خودش زیر سؤال ببرند.
    اِشکال احتمالی در فرآیند معاینه فنی نباید باعث شود اصل قانون را رد کنیم
    مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به این که معاینه فنی، یکی از مهم ترین برنامه‌های کاهش آلودگی هوا و یکی از قدرتمندترین ابزارهای کنترلی در سطوح ملی و شهری محسوب می شود، اظهار کرد: معاینه فنی در همه جای دنیا برای کاستن از آلودگی هوا اجرا می شود و روشی آزموده شده است اما مشکل این جاست که ما همه الزامات معاینه فنی را به کار نبسته‌ ایم و برای همین، برخی آن را فرآیندی معیوب می دانند.
    حسینی با بیان این که در حال حاضر معاینه فنی تنها ابزار مدیریت شهری برای جلوگیری از تردد ناوگان آلاینده است، تصریح کرد: البته این جریان باید در سه گام، شامل معاینه فنی دقیق و بدون خطا، تعریف و اجرای حدود مجاز معاینه فنی و اعمال کامل قانونی برای خودروهای فاقد معاینه فنی، اجرا شود.
    وی با تأکید بر این که بگوییم چون اشکال احتمالی در سیستم وجود دارد و بر مبنای آن، اصل اِعمال قانون را رد کنیم و کنار بگذاریم، استدلال غیر قابل قبولی است، اضافه کرد: مطالعات متمرکزی در دانشگاه تربیت مدرس صورت گرفته که نشان می دهد با انجام معاینه فنی مستمر همه خودروهای بالای 5 سال، تا 10 درصد از آلودگی هوا کاسته می شود و به عبارتی، با انجام یک معاینه فنی ساده و اِعمال قانون و بدون هزینه مستقیم دولت و سرمایه‌گذاری کلان، یک دهم آلودگی هوا حذف می شود.
    مبنای معافیت 5 ساله خودروهای نو از معاینه فنی احتمالاً کمک به خودروسازان بوده است
    مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به تأثیر منفی قانون معافیت معاینه خودروهای نو از 2 سال به 5 سال، اظهار کرد: مشخص نیست این عدد 5 سال از کجا آمده و بر چه مبنایی تعیین شده و احتمالاً کمکی به خودروسازان بوده که البته آثار و تبعات این قانون باید در جای خود مورد بررسی قرار گیرد.
    حسینی با بیان این که دغدغه امروز تهران، تردد خودروهای با عمر 15 سال به بالاست که کاربراتوری و فرسوده هستند و با خروج آنها، کیفیت هوای تهران 36 درصد بهبود می یآبد، تصریح کرد: سال گذشته در تهران 24 روز سکون نسبی جو و پایداری هوا داشتیم و جا به جایی جدی در اتمسفر صورت نگرفت و البته به علت همین سکون نسبی، هیچ آلاینده دیگری نیز از خارج شهر به داخل تهران وارد نشد و هر چه بود، حاصل دودهای تولید شده در خود شهر بود.
    وی در پایان با تأکید بر این که در تهران سالانه 800 هزار تُن انواع آلودگی تولید می شود و این عدد تقسیم بر 365 روز سال، به روزی بیش از دو هزار تُن بالغ می شود، خاطرنشان کرد: در دی ماه سال گذشته، شاهد انباشت 48 تُن آلودگی هوای تولید شده در داخل تهران بودیم که نمی توانست از شهر خارج شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار