مدیران خودروعصر اعتبار

رییس اتحادیه مشاوران املاک:

خرید و فروش ملک خارجی در بنگاه‌ها ممنوع است

عصر ساختمان- رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: خرید و فروش ملک در کشورهای خارجی در مشاوران املاک ممنوع و غیر قانونی است و درصورت اطلاع از این فعالیت‌ها،‌ با مشاور املاک متخلف برابر قانون برخورد می‌شود.

خرید و فروش ملک خارجی در بنگاه‌ها ممنوع است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، مصطفی قلی خسروی با اشاره به افزایش خرید مسکن در کشورهای همسایه اظهار داشت: در سال‌های گذشته هم در دوره‌ای تعداد تقاضای ایرانی‌ها برای خرید خانه در کشورهای همسایه افزایش یافت که شاهد بروز مشکلاتی برای خریداران مسکن در خارج از کشور بودیم.

    وی افزود: مهم‌ترین انگیزه از خرید ملک در خارج از کشور اخذ اقامت است که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم که بسیاری از افرادی که اقدام به خرید ملک در کشورهای همسایه کرده بودند موفق به اخذ اقامت نشدند.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه برخی از کشورها صدور مجوز اقامت برای اتباع خارجی را مشروط به خرید ملک کرده‌اند، گفت: بسیاری‌ها این شکایت را داشته‌اند که نتوانسته‌اند پس از خرید خانه اقامت آن کشور را دریافت کنند و فریب خورده‌اند.

    قلی خسروی ادامه داد: در بسیاری از همین کشورهای همسایه پس از گذشت 5 سال از خرید خانه ارایه اقامت به اتباع خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    وی افزود: در سال‌های گذشته هم این تجربه را داشتیم که با بروز بحران اقتصادی در دبی کسانی که اقدام به خرید ملک در این منطقه کرده بودند دچار زیان شدند.

    قلی خسروی با تاکید بر اینکه فعالیت مشاوران املاک در زمینه تبلیغات و خرید و فروش ملک در کشورهای خارجی ممنوع است،‌ گفت: خرید و فروش ملک در کشورهای خارجی در مشاوران املاک غیر قانونی است و هیچ مشاوره املاکی حق تبلیغ و خرید و فروش ملک خارجی را ندارد.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: اگر مشاوره املاکی در این حوزه فعالیت دارد،‌ چراغ خاموش فعالیت می‌کند و در صورت اطلاع اتحادیه، با این مشاوران املاک طبق قانون بر خورد می‌شود.

    وی ادامه داد: درباره سایت‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند هم مراجع مرتبط باید رسیدگی‌های لازم را انجام دهند.

    قلی خسروی همچنین با اشاره به وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: موضوع مهم در بازار مسکن،‌ بحث قدرت خرید مردم است که البته دولت در سال‌های گذشته با ارایه تسهیلات 80 میلیون تومانی اقدامات موثری در حوزه افزایش قدرت خرید مردم در حوزه مسکن انجام داد اما در حال حاضر با افزایش قیمت‌ها، این وام در کلان شهرها نمی‌تواند بخش قابل توجهی از هزینه‌های خرید مسکن را پوشش دهد.

    وی با تاکید بر اینکه در اولین اقدام باید شروط وام برداشته شود،‌ گفت: در ارایه این تسهیلات محدودیت‌هایی وجود دارد از جمله اینکه تسهیلات تنها به خرید خانه‌های زیر 15 سال تعلق می گیرد که این محدودیت‌ها هر چه زودتر باید حذف شوند.

    قلی خسروی افزود: در سایر کشورها وام خرید مسکن به همه تعلق می‌گیرد و تسهیلات به خانه تعلق می‌گیرد و نه به افراد. اگر دولت نمی‌تواند سقف وام را افزایش دهد باید بتواند از محدودیت‌های آن بکاهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو