مدیران خودروعصر اعتبار

نوروز ۹۵ اولین تعطیلاتی بود که در تهران ساخت و ساز نشد

عصر ساختمان:مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران در طرح استقبال از بهار حوزه معماری و شهرسازی اعلام کرد: نوروز ۹۵ اولین تعطیلاتی بود که در تهران ساخت و ساز نشد.

نوروز ۹۵ اولین تعطیلاتی بود که در تهران ساخت و ساز نشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از پایگاه خبری شهرداری تهران؛ سهیلا صادق‌زاده درباره اقدامات صورت گرفته در طرح استقبال از بهار افزود: طرح استقبال از بهار از سال گذشته با همکاری معاونت معماری و شهرسازی و شرکت شهربان و حریم‌بان و ادارات کل آغاز شد به طوری که اداره کل معماری و ساختمان به عنوان محور بود و اداره کل حریم و سازمان بازرسی نیز همکاری داشتند به طوری که مجموعه‌ای تشکیل شد تا بر ساخت و سازها در ایام عید و تعطیلات نظارت داشته باشند.
    وی گفت: اما برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای اجرای طرح استقبال از بهار در حوزه معماری و شهرسازی امسال جدی تر از سال گذشته دنبال شد به طوریکه در سال گذشته تنها مباحث، لفاف، حصارها، تامین ایمنی گودها و جداره ها و رفع خطر مطرح بود اما امسال محدودیت های بیشتری اعمال شد به طوری که در ایام تعطیلات نوروزی ساخت و ساز و تردد خودروهای سنگین را ممنوع کردیم تا شهروندان بتوانند در این ایام آرامش بیشتری داشته باشند.
    مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران اعلام کرد: امسال در مدت زمان 25 اسفند ماه تا 7 فروردین ماه هر گونه ساخت و ساز، فعالیت ساختمانی و گودبرداری ممنوع بود و از هفتم به بعد عملیات ساختمانی ادامه داشت اما گودبرداری با ممنوعیت مواجه بود.
    وی افزود: در فرآیندی که در نظر گرفتیم، حوزه معماری و شهرسازی از دو جنبه به طور موازی اقدامات کنترل و بازدید را انجام داد به طوریکه از یک سو مدیران حوزه با حضور در مناطق اقدام به بازدید کرده و با کنترل شاخص های برنامه همانند جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز،‌ بررسی حصار کارگاهی ، بررسی حفاظ روی معبر، ‌بررسی لفاف و پوشش نما، کنترل ایمنی و بررسی سد معبر مصالح گزارش هایی از حسن اجرای برنامه تهیه می کردند.
    صادق زاده گفت: از سوی دیگر شرکت شهربان و حریم بان نیز در بازدید نوبت اول برداشت هایی را انجام می دادند که طی آن بازدید از معابر اصلی آغاز شده و با اعلام مشکلات و نواقص همچون شناسایی و جلوگیری از رفع اثر هر گونه ساخت و ساز ، بررسی وضعیت حصارهای کارگاهی و سایر موارد تخلف تا معبر های فرعی ادامه داشت.
    مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران افزود: شرکت شهربان تاکنون سه بار از سطح شهر بازدید کرده است اما تا نیمه اردیبهشت ماه که این طرح ادامه دارد قرار است تعداد بازدید ها به پنج بازدید برسد تا همه تخلفات به طور کامل رفع شود.
    صادق زاده درباره روند بررسی تخلفات خاطر نشان کرد: تمامی تخلف ها ،‌پلاک به پلاک از سوی شرکت شهربان ارائه شده و با اعمال نظارت مناطق و حوزه معماری و شهرسازی، تمامی موارد رفع نقص می شود.
    وی تاکید کرد: معاونت شهرسازی و معماری در طول ایام نوروز تعطیلی نداشت و طی این مدت چهار بار مدیران از وضعیت مناطق 22 گانه در حوزه معماری و شهرسازی بازدید بعمل آمد.
    مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با تاکید بر اینکه موارد معدودی تخلف در خصوص وجود ساخت و ساز در ایام تعطیلات وجود داشت، در این باره گفت: در مواردی شاهد بودیم که با وجود نارضایتی همسایه ها از موارد ساخت و ساز ، تماسی با شهرداری گرفته نشده و این بدان معناست که باید فرهنگ شهروندی در این خصوص تقویت شود و مردم در نظارت همگانی مشارکت بیشتری داشته باشند و نقش خود را در فرایند نظارت ایفا کنند.
    صادق زاده همچنین درباره تغییر رنگ حصارهای کارگاهی به رنگ آسمان آبی ،‌زمین پاک که در بالای حصار رنگ آبی و در پایین رنگ سفید بوده است اشاره کرد و افزود: در ابتدا، مناطق برای این تغییر نگرانی هایی داشتند اما در نهایت متخصصان و کارشناسان در اظهار نظرهای خود از این اتفاق ابراز رضایت کردند.
    وی همچنین اعلام کرد: تبلیغ شعار آسمان آبی و زمین پاک یکی از سیاست‌های کلان شهرداری تهران بود که این اقدام معاونت معماری و شهرسازی منجر به تبلیغ گسترده این موضوع بر بدنه شهر تهران شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو