مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

ورود هیات دولت برای تعیین تکلیف عدم تخصیص زمین‌های دولتی برای بازآفرینی شهری

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دستگاه‌هایی که زمین‌های دولتی را در اختیار دارند جزو قوای مجریه به شمار می‌روند و مکلف هستند تا زمین‌های دولتی را بر اساس قانون در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.

ورود هیات دولت برای تعیین تکلیف عدم تخصیص زمین‌های دولتی برای بازآفرینی شهری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، مجید کیانپور درباره دستور رئیس جمهوری مبنی بر اختصاص زمین‌های دولتی از سوی سازمان‌های دولتی به وزارت راه و شهرسازی به منظور تحقق برنامه بازآفرینی‌شهری گفت: این فرمان، دستوری است که مبنای قانونی دارد و رعایت آن از سوی سازمان‌های دولتی، الزامی است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون حمایت از عرضه و تولید مسکن شفاف آورده است که سازمان‌های دولتی باید اراضی خود را تحویل دهند و آن سازمانی که وظیفه اینکار را برعهده دارد سازمان ملی زمین و مسکن است.

    کیانپور با یادآوری این مطلب که سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی، زمین‌های دولتی را در راستای قانون به نام خود می‌کند و در ادامه در راستای اهدافی که برای تولید مسکن است به کار خواهد گرفت، تصریح کرد: باید به دنبال اجرای قانون باشیم و دستگاه‌هایی که زمین‌های دولتی را در اختیار دارند جزو قوای مجریه به شمار می‌روند و مکلف هستند تا زمین‌های دولتی را بر اساس قانون در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند. 

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که مجلس در این راستا چه کمکهایی را در دستور کار دارد، گفت: این موضوع باید در هیات‌دولت تعیین‌تکلیف شود و مجلس تمام کوشش خود را برای کمک به دولت به کار خواهد بست.

    کیانپور همچنین گفت: مجلس این قانون را تصویب کرده است و نظارت بر اجرای قانون را نیز انجام می‌دهد.

    وی با اشاره به اینکه این قانون (قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن) توسط مجلس تصویب شده است و نظارت بر اجرای آن توسط قوه مجریه توسط دیوان محاسبات و مجلس خواهد بود، به بخشی از موانع احتمالی در راه اجرای قانون فوق اشاره کرد و گفت: معمولا در مورد موانع احتمالی که به وجود می‌آید و کارشکنی‌هایی که ممکن است از سوی برخی از سازمان‌ها به وجود آید، می‌توان به با وضع برخی از آیین‌نامه‌های مشکلات احتمالی موجود د راه تحقق این قانون را رفع کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو