مدیران خودروعصر اعتبار

توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی استانداری مازندران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

عصر ساختمان- جلسه هم اندیشی استانداری استان مازندران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با هدف توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی، در محل استاندار ی مازندران برگزار شد.

توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی استانداری مازندران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس ظرفیت های علمی ذی قیمت موجود در استان مازندران و همچنین تجارب ارزنده ملی و بین الملی منتج از پژوهش های کاربردی مرکز تحقیقات در صبح روز یکشنبه مورخ ٩٧/٥/٢١ در محل استاندار ی مازندران برگزار شد. 

    در جلسه امروز که به دعوت مهندس اسلامی استاندار مازندران و هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، شرکت‌کنندگان در خصوص بهره‌مندی از ظرفیت های علمی ذی قیمت موجود در استان مازندران و همچنین تجارب ارزنده ملی و بین الملی منتج از پژوهش های کاربردی مرکز تحقیقات به بحث و تبادل نظر پرداختند.

    در ابتدای این جلسه، مهندس اسلامی استاندار مازندران ضمن خیرمقدم به دکتر شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هیات همراه، به ارائه توضیحاتی در خصوص مسائل فنی و مهندسی و چالش های حاکم بر محدوده ی جغرافیایی استان مازندران پرداخت.

    وی همچنین استفاده از تجارب ذی قیمت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در جهت رفع نیازهای علمی و پژوهشی استان را لازم دانست و از ایجاد مقدمات جهت بهره مندی بیش از پیش از این همکاری ها ابراز خوشحالی نمود.

    دکتر شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی  نیز در ادامه این نشست با ارائه توضیحات در خصوص تاریخچه شکل گیری و فعالیت‌های انجام شده و در حال انجام مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، همکاری و ارائه خدمات علمی و پژوهشی این مرکز به پهنه مهندسی کشور بویژه استان مازندران با بالاترین خطرپذیری مخاطرات زلزله در بین استان های کشور را، وظیفه  ذاتی و حاکمیتی دانست و تحقق جامع آن را مستلزم حمایت دستگاه های  اجرایی استان در قالب تامین منابع استانی در این زمینه عنوان نمود.

    وی همچنین آمادگی کامل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را در راستای دستیابی به این مهم اعلام نمود.

    سپس دکتر بیت الهی رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به ارائه مختصرص از سابقه تدقیق نقشه گسل های شهرهای تهران، کرمان، تبریز، مشهد و کرج پرداخت و مقدمات برنامه عملیاتی تدقیق گسل های استان مازندران بویژه شهرهای ساری و قائم شهر را به اطلاع حاضران در جلسه رساند و خواستار حمایت استاندار مازندران در جهت آغاز این مطالعات در استان مازندران در نزدیکترین زمان ممکن شد. 

    دکتر راهب سرپرست حوزه پژوهشی معماری و شهرسازی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز ضمن ارائه گزارش اجمالی از تاریخچه برنامه اقدام مشترک سازمانی برای ساماندهی مدیریت یکپارچه فضایی منطقه شهری بندرعباس، آمادگی کامل حوزه پژوهشی معماری و شهرسازی مرکز تحقیقات را برای انجام مطالعات شهری مشابه در شهرهای مورد نظر استان مازندران اعلام نمود. 

    مهندس پاکدامن مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران نیز در بخش پایانی جلسه امروز، مختصات و ویژگی‌های طرح ویژه توسعه استان مازندران را به اطلاع حاضران رساند.

    مهندس اسلامی استاندار مازندران نیز در قسمت پایانی ضمن جمع بندی موارد طرح شده، خواستار هماهنگی های لازم در دستگاه های فنی و مهندسی استان مازندران از یکسو و بخش های تحقیقاتی متنوع مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی از سوی دیگر در جهت آغاز هرچه سریعتر فعالیت‌های پژوهشی مورد نیاز استان شد.

    وی همچنین حمایت استانداری استان مازندران و دستگاه های اجرایی استان را در جهت تحقق این مهم مورد تاکید قرار داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار