مدیران خودروعصر اعتبار

۱۱۰ روستای استان یزد دارای طرح هادی مصوب

عصر ساختمان:رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ استان یزد با اشاره به ۱۱۰ روستای دارای طرح هادی مصوب در این استان، ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی برای ارتقای شرایط زیست‌محیطی و بهبود چشم‌انداز آتی نقاط روستایی را از اهداف فعالیت‌های عمران روستایی بنیاد مسکن برشمرد.

۱۱۰ روستای استان یزد دارای طرح هادی مصوب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، علیرضا قربانیان، با اشاره به فرمان تاریخی امام راحل(ره) در سال 1358 مبنی بر تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌منظور تأمین مسکن محرومان و متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ‌ایران، اهداف و فعالیت‌های این بنیاد را تشریح کرد.

    وی در رابطه با فعالیت‌های عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: فعالیت‌های عمران روستایی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌در امر عمران و آبادی روستاهای کشور بشمار می‌رود که با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی برای ارتقای شرایط زیست‌محیطی و بهبود چشم‌انداز آتی نقاط روستایی در سراسر کشور به انجام می‌رسند.

    قربانیان خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها با اهداف سند چشم‌انداز توسعه 20 ساله کشور که به‌عنوان سند توسعه ملی محسوب می‌شود نیز هم راستا هستند.

    وی با اشاره به وجود 110روستاهای دارای طرح هادی مصوب در استان در قالب 77 طرح افزود: تهیه طرح تفکیکی 20 قطعه زمین، بررسی بالغ بر 470 پرونده در 30 جلسه تغییر کاربری، انجام 105 طرح اجرایی طرح‌های هادی و یک روستای با هدف گردشگری در روستای توران‌پشت، صدور 870 جلد سند مالکیت شهری و صدور 2391 جلد سند مالکیت روستایی، از دیگر اقدامات در این حوزه طی سال گذشته بوده است.

    وی همچنین در این رابطه از تملک زمین در 24 روستا برای واگذاری به روستائیان فاقد مسکن، واگذاری 1133 قطعه زمین برای مسکن‌سازی به متقاضیان واجد الشرایط و نقشه‌برداری 80 مورد پیاده‌روسازی و برداشت زمین و 55 مورد کنترل نقشه در واحد مطالعات، خبر داد.

    رئیس بنیاد مسکن استان یزد در ادامه نیز به فعالیت‌های حوزه بازسازی و مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: مسکن روستایی به‌عنوان محل فعل و انفعالات حیات اقتصادی روستا، نمود معین و کالبد قابل مشاهده روستا را متجلی می‌کند و بستر و عنصر بسیار مهم حیات اقتصادی و هویت‌یابی فرهنگی ایفای نقش می‌کند.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بهسازی مسکن روستایی، بنیاد مسکن طرح ویژه مسکن روستایی(مقاوم‌سازی دو میلیون واحد مسکونی روستایی را با عنوان طرح جامع بهسازی مسکن روستایی تهیه کرده که این طرح با تغییر در ساختمان‌های بی‌دوام به بناهای بادوام، برای یک دوره مشخص 10 ساله و ساخت دو میلیون واحد روستایی برنامه‌ریزی شده است.

    قربانیان تصریح کرد: در راستای ارائه تسهیلات مقاوم‌سازی مساکن روستایی این بنیاد از سال 1384 موفق به معرفی متقاضیان روستایی به بانک‌های عامل شده که پارسال نیز به میزان بالغ بر 770 مورد به بانک‌های عامل معرفی و از این میزان تعداد بالغ بر 580 مورد موفق به اخذ پایان کار شده‌اند.

    وی ادامه داد: هم‌چنین تعداد بالغ بر 380 مورد پرونده تسهیلات قرض‌الحسنه برای تعمیر و افزایش عمر مفید ساختمان‌ها تشکیل شده که از این میزان بالغ بر 140 مورد به متقاضیان پرداخت شده است.

    وی از دیگر فعالیت‌های این بنیاد طی یک سال گذشته را ساخت بیش از 200 واحد مسکونی در قالب مجموعه‌سازی روستایی با استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی ذکر کرد که بیشتر این واحدها در مراحل پایانی ساخت و ساز هستند.

    قربانیان در رابطه با اقدامات در حوزه مسکن شهری نیز خاطرنشان کرد: مسئولیت برنامه‌ریزی، تأمین زمین و انجام مطالعات و تهیه طرح‌های لازم برای ساخت طرح‌های مسکن برای افراد فاقد مسکن، تأمین منابع اعتباری اعم از تسهیلات بانکی و منابعی از بنیاد مسکن و کمک‌های دولتی به حساب 100، ساخت و طراحی ساختمان‌های اداری و رفاهی، از اقدامات بنیاد مسکن در این رابطه است.

    وی در این‌باره به ساخت بالغ بر 480 واحد مسکن شهری، آغاز به ساخت 230 واحد و طراحی ساخت بالغ بر 300 واحد مسکن شهری، اشاره کرد.

    قربانیان با اشاره به دفتر مشارکت‌های مردمی و حساب 100 امام(ره) و انجمن خیرین مسکن‌ساز یادآور شد: ماهیت انجمن حمایتی، فرهنگی است که با هدف ساخت مسکن مناسب و ارزان قیمت برای اقشار محروم جامعه از طریق جلب حمایت خیّرین کشور فعالیت می‌کند که در این رابطه 728 واحد در دست اقدام و 207 واحد نیز پایان یافته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار