مدیران خودروعصر اعتبار

۱۰ ابرپروژه ملی توسط قرارگاه خاتم به بهره برداری می‌رسد

عصر ساختمان:فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: در حال حاضر ۱۰ ابرپروژه نیز در کشور در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی آنها ۸۵ درصد است و در صورت بهره برداری تحول عظیمی در کشور صورت می‌گیرد.

۱۰ ابرپروژه ملی توسط قرارگاه خاتم به بهره برداری می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از نسیم، سردار عبدالله عبداللهی شامگاه شنبه در مراسم آغاز عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد اظهار داشت: قرارگاه خاتم الانبیاء در حوزه توسعه زیرساخت‌های شهری تاکنون اقدامات بسیار ارزشمندی را صورت داده است و علاوه بر این در سایر حوزه‌ها نیز ورود کرده است

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بیان کرد: امسال مقام معظم رهبری بر مسئله اقتصاد مقاومتی تاکید مجددی داشتند و این شعار به معنای این است که عمل در عرصه‌های متفاوت فراهم شود و عملاً از دیگر کشورهای دنیا بی نیاز شویم. اقتصاد مقاومتی به معنای قدم برداشتن و مقاوم شدن در برابر تهدیدها و نیازها است.

    سردار عبداللهی بیان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری در کنار شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را نیز همراه می‌کنند به معنای این است که متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم منویات ایشان را محقق کنیم.

    وی افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء در سایر حوزه‌ها همچون حوزه فعالیت‌های پالایشگاهی نیز ورود کرده است و در کنار رقبای بزرگ دنیا فعالیت‌های خود را دنبال کرده است، علاوه بر این در حال حاضر 10 ابرپروژه نیز در کشور در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی آنها 85 درصد است و در صورت بهره برداری تحول عظیمی در کشور صورت می‌گیرد.

    سردار عبداللهی با اشاره به هزینه صورت گرفته برای این 10 ابرپروژه تصریح کرد: در مجموع 25 میلیارد دلار برای این پروژه‌ها هزینه شده و در صورت اختصاص 6 میلیارد دلار اعتبار دیگر این پروژه‌ها ظرف مدت دو سال به اتمام می‌رسد.

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و فاز‌های 22، 24 و 13 پارس جنوبی را نمونه‌هایی بارز از این ابرپروژه‌ها عنوان کرد و گفت: در زمان تحریم‌ها، غول‌های بزرگ دنیا ساخت و ساز در ایران را رها و ترک کردند و همین سبب شد مهندسان توانمند داخلی مراحل 15 و 16 گازی را به بهره برداری برسانند.

    سردار عبداللهی تاکید کرد: علاوه بر این، پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان یک پروژه بی نظیر که در راستای اقتصاد مقاومتی تعریف شده است 700 هکتار مساحت دارد و در سطح جهان نیز بی نظیر است و کشور را از واردات بنزین بی نیاز می‌کند.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین به همت مهندسان داخلی و با بهره برداری از مراحل 15 و 16 گازی و تزریق 52 میلیون مترمکعب گاز، کشور از واردات گاز نیز بی نیاز می‌شود.

    سردار عبداللهی افزود: امروز نیز شاهد بودیم که عملیات حفاری خط 3 قطار شهری مشهد مقدس آغاز شده است و امیدواریم ظرف 36 تا 40 ماه به پایان برسد.

    وی با اشاره به سایر اقدامات قرارگاه خاتم بیان کرد: افتتاح صحن حضرت زهرا(س) با 230 هزار مترمربع بخش دیگری از اقداماتی بود که صورت گرفت و قرار است اقداماتی نیز در راستای تامین آب شرب مشهد صورت بگیرد و با توافق صورت گرفته در تلاش هستیم تا 17 هزار تخت بیمارستانی را نیز تامین کنیم.

    سردار عبداللهی با اشاره به اینکه قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران نیز در مراحل پایانی خود قرار دارد تصریح کرد: مراحل مطالعاتی قطار سریع السیر تهران به مشهد نیز صورت گرفته و امیدواریم به زودی وارد فعالیت اجرایی شویم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی